/img2.autostuff.pl/a/16/39/audi-zaprezentowalo-rs3-limousine_57ee76bb.jpeg)
/img2.autostuff.pl/a/16/39/audi-zaprezentowalo-rs3-limousine_57ee76bb.jpeg)
Na salonie samochodowym w Paryżu Audi zaprezentowało najnowszą generację modelu RS3. Najważniejszą zmianą w modelu jest zastosowanie nadwozia typu sedan - wcześniej RS3 było hatchbackiem. Z zewnątrz najostrzejsza wersja niemieckiego sportowca niewiele różni się od "cywilnych" odmian. Projektanci postanowili dołożyć nowe zderzaki i progi, większe felgi oraz inne wypełnienie atrapy chłodnicy. W tylnym zderzaku pojawił się dyfuzor oraz dwie końcówki układu wydechowego o pokaźnej średnicy.
Pod maskę auta trafił pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra. Motor generuje 400 KM i 480 Nm, a to za sprawą m.in. systemu podwójnego wtrysku paliwa. Dzięki napędowi quattro i automatycznej przekładni S tronic nowe Audi RS3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,1 s, a jego prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 250 km/h. Po opcjonalnym zdjęciu ogranicznika samochód pojedzie nawet 280 km/h. O skuteczne wytracanie prędkości dba ceramiczny układ hamulcowy.
Sprawdź też: Airbnb i Audi przygotowali nietypową propozycję na urlop
Najwyraźniej inżynierowie Audi zapatrzyli się na Forda Focusa RS, ponieważ w nowym RS3 ESC pozwala na pokonywanie zakrętów efektownymi poślizgami. W porównaniu do podstawowej wersji A3 Limousine topowa odmiana niemieckiego sedana ma zawieszenie obniżone o 25 mm.
Nowe Audi RS3 Limousine trafi do salonów na początku przyszłego roku.