Oto nowy Land Rover Discovery!
/img2.autostuff.pl/a/16/39/oto-nowy-land-rover-discovery_57ed2501.jpeg)
Land Rover skutecznie trzymał w tajemnicy informacje o nowej generacji Discovery. Brytyjski SUV został w całości zaprezentowany dopiero dzisiaj, na salonie samochodowym w Paryżu.
Najnowsze dziecko brytyjskiej marki pod względem wyglądu jest bardzo podobne do rodzeństwa. Piąta generacja Discovery wygląda bardzo elegancko i nowocześnie, dzięki czemu nie wstyd podjechać tym autem pod operę lub restaurację. Oczywiście po uprzednim zmyciu błota z off-roadowej przejażdżki, ponieważ "Dyskoteka" wciąż dysponuje dużymi możliwościami do jazdy w terenie.
Brytyjski SUV mierzy 4970 mm długości, prześwit auta wynosi 283 mm, a maksymalna głębokość brodzenia nowego Land Rovera Discovery to aż 900 mm. Co ważne, samochód schudł aż o 480 kg, a to za sprawą szerszego wykorzystania aluminium w nadwoziu, jednak nie można o nim powiedzieć, że jest lekki (waży minimum 2115 kg). Kabina pasażerska pomieści siedmiu pasażerów, usadowionych w trzech rzędach siedzeń. Ciekawostka - każdy kolejny rząd jest umiejscowiony coraz wyżej. Przy rozłożonych wszystkich fotelach bagażnik ma pojemność 258 litrów, a po złożeniu trzeciego rzędu wartość ta rośnie do 1231 litrów. Złożenie wszystkich oparć skutkuje powiększeniem przestrzeni bagażowej aż do 2500 litrów.
Sprawdź też: W terenie auta będą jeździć same? Land Rover twierdzi, że tak [WIDEO]
Najnowsze auto Land Rovera zostało wyposażone w całe mnóstwo gadżetów. Dla przykładu fotele są składane elektrycznie, ale można to zrobić poprzez system multimedialny a nawet aplikację na smartfonie. Wszystkie fotele są podgrzewane (nawet trzeciego rzędu), a przednie wyposażono także w funkcję masażu. Zawieszenie jest pneumatyczne, dzięki czemu pojazd może się obniżyć o 40 mm i podnieść nawet o 75 mm. System Terrain Response 2 umożliwia dobranie idealnego programu do warunków podłoża, przez co samochód pokonuje każdy teren bez najmniejszego problemu. Osoby podróżujące z przyczepą docenią asystenta cofania z przyczepą oraz możliwość sprawdzenia świateł bez wychodzenia z kabiny pasażerskiej. Tradycyjny kluczyk został zastąpiony opaską na nadgarstek (Activity Key), za pomocą której otwiera i zamyka się SUV-a.
Podstawową jednostką napędową Discovery jest dwulitrowy turbodiesel rozwijający 240 KM i 500 Nm. Nieco większy, bo trzylitrowy, turbodiesel w układzie V6 oferuje do dyspozycji kierowcy 258 KM i 600 Nm. Najmocniejszym silnikiem w gamie jest 3-litrowy motor benzynowy V6, generujący 340 KM i 450 Nm. Wszystkie jednostki zespolono z 8-stopniowymi przekładniami automatycznymi, stale przekazującymi napęd na wszystkie koła.