Sojusz Nissan-Renault sprzedał 350-tysięczny samochód elektryczny od czasu wprowadzenia na rynek modelu Leaf w grudniu 2010 roku. Firmy odnotowały przekroczenie tego historycznego progu w sierpniu, ustanawiając jednocześnie branżowy rekord sprzedaży 100 000 samochodów elektrycznych w ciągu jednego roku.
Obecnie połowa samochodów elektrycznych sprzedawanych na świecie to modele produkowane przez związek Nissan-Renault. Nissan Leaf pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym wszech czasów — na całym świecie sprzedano go już w liczbie ponad 230 000 egzemplarzy. Renault osiąga najlepsze wyniki w segmencie samochodów elektrycznych w Europie.
„Przekroczenie tego historycznego progu potwierdza, że nasi klienci doceniają zalety samochodów elektrycznych marki Renault i Nissan” — powiedział prezes i dyrektor generalny Sojuszu Carlos Ghosn. „Nasze zaangażowanie w budowę bezemisyjnego świata poprzez wprowadzanie na rynek pełnej oferty przystępnych cenowo samochodów elektrycznych zapewnia koncernowi Nissan-Renault pozycję niekwestionowanego lidera technologii stosowanych w takich pojazdach”.
Sprawdź też: Nissan Navara EnGuard: koncept do zadań ratunkowych
Sojusz Nissan-Renault jest jedynym globalnym koncernem motoryzacyjnym z szeroką ofertą bezemisyjnych samochodów osobowych i dostawczych. Oprócz modelu Leaf Nissan sprzedaje także lekki pojazd użytkowy e‑NV200, oferowany od 2014 roku głównie w Europie i Japonii. Z kolei Renault, oprócz Zoe, sprzedaje również dostawczego Kangoo Z.E. oraz dwumiejscowy pojazd miejski Twizy.
Sprawdź też: Renault dostarczyło klientowi stutysięczny samochód elektryczny
Do dziś Nissan sprzedał ponad 250 000 samochodów elektrycznych w 48 krajach świata. Nissany Leaf przejechały już łącznie ponad 2,7 miliarda kilometrów, przyczyniając się do obniżenia emisji CO2 do atmosfery o 455 249 190 ton1. 90% sprzedaży tego modelu przypada na Stany Zjednoczone, Japonię i Europę. Pierwsze miejsce zajmują USA (97 000 sprzedanych egzemplarzy), zaś kolejne Japonia (68 000) i Europa (61 000).
W tym roku Renault osiągnął próg 100 000 samochodów elektrycznych sprzedanych na całym świecie, od czasu wprowadzenia na rynek pierwszego modelu z takim napędem (Kangoo Z.E.) w październiku 2011 roku. Z tej okazji w Norwegii zorganizowano uroczystość, w trakcie której klient odebrał zakupiony egzemplarz Renault Zoe. Zoe jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie. W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku jego sprzedaż wzrosła o 32%, a Renault osiąga najlepsze wyniki w segmencie samochodów elektrycznych na starym kontynencie. Co czwarty samochód elektryczny na europejskich drogach to Renault.
Nissan wprowadził na rynek zmodernizowany model Leaf o zasięgu 250 km. Pojawił się on najpierw w Stanach Zjednoczonych i Japonii (pod koniec 2015 roku), a następnie w Europie (na początku bieżącego roku).
W ubiegłym roku Renault zwiększył zasięg Zoe o 30 kilometrów i skrócił czas ładowania o 10%. Inżynierowie Renault poprawili wydajność silnika elektrycznego, optymalizując elektroniczny układ sterowania.
Sojusz kontynuuje prace nad kolejnymi innowacjami, łącząc swoje kompetencje w segmencie samochodów elektrycznych z wynikami projektów badawczo-rozwojowych dotyczących innych zaawansowanych technologii. W styczniu koncern Nissan-Renault ogłosił plany wprowadzenia na rynek dziesięciu modeli z technologią jazdy autonomicznej do 2020 roku. Technologia ta będzie instalowana w popularnych modelach dla masowego odbiorcy, oferowanych w przystępnych cenach. W ten sposób firmy chcą realizować podwójny cel: zerowej emisji i zerowej śmiertelności w wypadkach samochodowych.