Większy i bardziej obszerny: nowy Nissan X-Trail

Wygląda jak mniejszy Qashqai, ale to znacznie solidniejsza maszyna. I znacznie więcej do niej wchodzi - sprawdzam właśnie na własnej skórze.
Większy i bardziej obszerny: nowy Nissan X-Trail
Nowego X-Traila można mieć z napędem na wszystkie koła lub 2WD. Zdjęcie: Rafał Jemielita
19.05.2014
Rafał Jemielita

Zanim napiszę obszerny test, kilka pierwszych wrażeń. Nowy X-Trail wygląda jak młodszy brat/siostra - Qashqai. Dziwne to skojarzenie, bo oczekiwałem że wizualnie obydwa Nissany czymś się będą różnić. Tymczasem z przodu to dwa klony. Ładne, bo wizualnie styliści Nissana się postarali, ale jednak klony. Pierwsze wrażenie po przejechaniu 110 kilometrów po dziurawych asfaltach i szutrach Portugalii (wcale tam nie mają dobrych dróg)? W środku jest mnóstwo przestrzeni. Auto jest bardzo przestronne (są nawet wersje 7-osobowe; do kabiny wejdą przedmioty długości 260 cm), z solidnym bagażnikiem sprytnie dzielonym półkami (można lepiej zagospodarować przestrzeń na walizki), ładnie wykończone (plus za gigantyczne szklane okno dachowe, które można otworzyć elektrycznie, ale kierownicę z wkładkami ze srebrnego tworzywa natychmiast wyrzuciłbym do kosza) oraz ciche (jeździłem autem z napędem wysokoprężnym). X-Trail prowadzi się poprawnie, ale sportowego pazura w nim nie ma. Plus za 130-konnego diesla (pojemność 1,6 l), który generuje całe stado niutonometrów - przy ruszaniu nawet jest ich nieco za dużo, bo X-Trail ciut szarpie. Trzeba się przyzwyczaić. Przy większych prędkościach na pewno jednak narzekać nie będziecie. Zwłaszcza, że teraz Nissan jest lżejszy o 90 kilogramów (w porównaniu z poprzednią generacją), czyli spalanie powinno być mniejsze. 

A teraz - na gorąco - kilka zdjęć z redaktorskiego telefonu.

Polecane wideo

Większy i bardziej obszerny: nowy Nissan X-Trail
Większy i bardziej obszerny: nowy Nissan X-Trail - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie