Brough Superior SS100: powrót legendy!
/img2.autostuff.pl/a/16/25/brough-superior-ss100-powrot-legendy_576fe5b5.jpeg)
Przed drugą wojną światową motocykle marki Brough były bardzo cenionymi jednośladami. Mówiło się o nich nawet, że są "Rolls-Royce'ami wśród motocykli". Warto dodać, że model Superior SS100 z ubiegłego wieku był pierwszym motocyklem, który rozwijał prędkość 100 mil na godzinę (160,9 km/h). Warto zaznaczyć, że do każdego sprzedanego egzemplarza dołączano certyfikat informujący klienta o tym, że kierowca testowy rozpędził konkretną sztukę do 100 mph. Po roku 1945 marka odeszła w zapomnienie, jednak niedawno nastąpił jej powrót, a w tym roku ruszyła sprzedaż nowoczesnego wcielenia legendy.
Superior SS100 z XXI wieku został zaprezentowany światu w ubiegłym roku na na tragach EICMA, natomiast w bieżącym roku ruszyła sprzedaż tego modelu. Motocykl wyposażono w m.in. tytanową ramę i ceramiczne hamulce, jednak w przypadku jednośladu marki Brough high tech miesza się z ręczną robotą. Dziełem ludzkich rąk jest m.in. aluminiowy zbiornik paliwa. Dzięki szerokiemu zastosowaniu lekkich materiałów Brough Superior SS100 waży 186 kg.
Sprawdź też: Suzuki Intruder by Vilner: sztuka na dwóch kołach
Do napędzania motocykla służy chłodzony cieczą silnik o pojemności 997 cm³, rozwijający 129 KM i 120 Nm. Dwa cylindry motoru rozwarto pod nietypowym kątem 88°, a do powstania tej jednostki napędowej przyczyniły się firmy m.in. Boxer Design i Akira.
Pierwsze egzemplarze Brough Superior SS100 trafią do klientów jeszcze w tym roku, a za każdy z nich trzeba zapłacić minimum 49 900 funtów (około 277 tys. zł).