Początkowo pick-up'y były typowymi wołami roboczymi, jednak z biegiem czasu stały się one bardziej cywilizowane. Nie oznacza to jednak, że tego typu auta zostały pozbawione wszystkich cech użytecznych w trakcie ciężkich prac. Podobny los spotkał nową Toyotę Hilux.
Najnowsza generacja japońskiego pick-up'a jest dostępna z trzema rodzajami nadwozia: z pojedynczą kabiną, z 4-miejscową przedłużoną przestrzenią pasażerską oraz z 5-osobową podwójną kabiną. Wnętrze pojazdu zostało lepiej wyciszone i bardziej przypomina środek zwykłej osobówki niż pojazdu zbudowanego z myślą m.in. o użytkowaniu na budowach. Powiększono także skrzynię ładunkową, która mierzy teraz 1645 mm szerokości.
Sprawdź też: Toyota TS050 zadebiutuje w wyścigu Le Mans
Nowa Toyota Hilux została wyposażona w turbodiesla o pojemności 2.4-litra, który rozwija 150 KM i 400 Nm. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w przedziale 1600-2000 obr/min., dzięki czemu nawet przy bardzo dużym obciążeniu pojazd da sobie radę. Motor może być połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub przekładnią automatyczną o tej samej liczbie przełożeń. W wersji bazowej napęd jest przekazywany na tylną oś, jednak bogatsze odmiany i wersja z podwójną kabiną pasażerską standardowo są wyposażone w napęd na wszystkie koła.
Ceny nowego Hiluxa startują od 109 347 zł – za taką kwotę dostaniemy tzw. golasa, czyli egzemplarz z pojedynczą kabiną pasażerską, napędem na tylną oś i manualną skrzynią biegów. Za wariant z podwójną kabiną i napędem na wszystkie koła trzeba zapłacić minimum 135 177 zł. Pełny cennik nowej generacji Toyoty Hilux można znaleźć pod tym linkiem: cennik.