Ford KA powrócił. W większym rozmiarze
/img2.autostuff.pl/a/16/23/ford-ka-powrocil-w-wiekszym-rozmiarze_a.jpeg)
Poprzednia generacja modelu KA cieszyła się sporą popularnością. Trudno się temu dziwić - miejskie auto było w pewnym momencie najtańszym samochodem na polskim rynku. Czy nowy Ford KA+ także odniesie sukces?
Auto znacznie urosło i zyskało dodatkową parę drzwi, stąd też dodatek "+" w nazwie. Nadwozie mierzy 3929 mm, zaś rozstaw osi wynosi 2489 mm. Masa pojazdu to minimum 1009 kg. W porównaniu do Fiesty Ford KA+ jest nieznacznie krótszy i o 29 milimetrów wyższy. Bagażnik ma pojemności 270 litrów, a kanapa składa się w proporcji 60/40. Powiększono również wnętrze, dzięki czemu w kabinie pasażerskiej może podróżować piątka pasażerów.
Ford KA+ będzie oferowany z benzynowym silnikiem 1.2 l Duratec, w dwóch wariantach - 70 KM (105 Nm) i 85 KM (112 Nm). Motor połączono z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, przekazującą napęd na przednią oś.
Sprawdź też: Ford Mustang z pakietami od Clive Sutton
Standardowe wyposażenie Forda KA+ obejmuje m.in. klimatyzację manualną, system multimedialny, system inteligentnego kluczyka MyKey, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka zewnętrzne, sześć poduszek powietrznych, układ ESC z systemem Hill Start Assist oraz ogranicznik prędkości Speed Limiter.
Niestety Ford jeszcze nie opublikował cennika KA+. Sprzedaż modelu ruszy już w lipcu.