Łada Niva z silnikiem od Supry - niemożliwe? No to patrz!

Do jazdy w terenie już się nie nadaje. Ale za to ma inne zalety
Łada Niva z silnikiem od Supry - niemożliwe? No to patrz!
Fot. Gumtree
03.06.2016
Andrzej Chojnowski

Radzieckie pudełko z napędem 4x4 to historia motoryzacji w pigułce. Bez Nivy rynek SUV-ów wyglądałby zupełnie inaczej, pewnie nie byłoby Vitary, Qashqaia i paru innych aut dla "miejskich odkrywców". Mimo podbijania kolejnych rynków i opierania się trendom w świecie motoryzacji, terenowa Łada pozostawała w gruncie rzeczy tym samym samochodem - niewielki silnik 1,6 albo 1,7 litra, niezbyt szlachetne rysy a na pociechę znakomite właściwości terenowe.

 Samochód który tutaj widzisz z klasyczną Nivą łączy jedynie prostacki wygląd, reszta to dwa różne światy. Do tej terenówki (rocznik 2000) ktoś pomysłowy z RPA włożył trzylitrowy, sześciocylindrowy uturbiony silnik 2JZ z intercoolerem od Toyoty Supry dzięki czemu Łada ma już nie 72 konie mechaniczne, jak w oryginale, ale dużo więcej! Inne podzespoły to również przeszczepy - hamulce i skrzynia biegów od Supry, podobnie jak zawieszenie z przodu, z kolei z tyłu - zawias od Jaguara XJ6. Do tego fotele z Volvo S40 i 18-calowe koła. Moc silnika? Blisko 300 koni mechanicznych, zdecydowanie zbyt dużo jak na niewielki radziecki crossover. To wystarczy żeby palić kapcia i nawijać asfalt na koła. Co zresztą Niva-Supra czyni z dużą gracją. Zobaczcie: 

 

Polecane wideo

Łada Niva z silnikiem od Supry - niemożliwe? No to patrz!
Łada Niva z silnikiem od Supry - niemożliwe? No to patrz! - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie