IIHS rozbiło Mustanga, Camaro i Challengera. Wyniki mogą zaskoczyć

Amerykańskie auta nie są mistrzami w dziedzinie bezpieczeństwa
IIHS rozbiło Mustanga, Camaro i Challengera. Wyniki mogą zaskoczyć
Chevrolet Camaro/fot. IIHS
25.05.2016
Łukasz Kuźmiuk

Tak jak Euro NCAP sprawdza poziom bezpieczeństwa samochodów oferowanych na rynku europejskim, tak Insurance Institute for Highway Safety (w skrócie IIHS) rozbija pojazdy sprzedawane w USA. Tym razem na celowniku organizacji pojawiły się trzy muscle cary.

 

 

IIHS szczególną uwagę koncentruje na testach zderzeniowych, gdzie auto uderza w przeszkodę 1/4 powierzchni przedniej partii nadwozia. Przyczyna jest prosta - to jeden z najczęściej spotykanych rodzajów wypadku. Co więcej, ta część pojazdu zazwyczaj jest słabo chroniona. Oprócz opisanego typu zderzenia organizacja stosuje również zderzenie czołowe, a także sprawdza wytrzymałość dachu, foteli i skuteczność systemów bezpieczeństwa. Samochód dostaje najwyższą ocenę "Top Safety Pick" dopiero wtedy, gdy każdy test zaliczy na poziomie dobrym (skala not obejmuje wyniki: słaby, średni, zadowalający i dobry).

 

Sprawdź też: Tak wygląda ZERO gwiazdek w teście NCAP [MOCNE WIDEO]

Niestety żaden z rozbitych pojazdów nie uzyskał oceny "Top Safety Pick". Najlepiej wypadł Ford Mustang, który noty "dobry" uzyskał w prawie każdej dziedzinie, z wyjątkiem uderzenia 1/4 powierzchni czołowej (ocena "średni"). Pomimo tego wyniku zebrane dane wskazywały, że podróżny nie odniósłby poważnych obrażeń. 

 


Chevrolet Camaro również był blisko uzyskania najwyższej oceny. Samochód zaliczył potknięcie na polu wytrzymałości dachu, a także przez brak systemu ostrzegającego o możliwości wystąpienia kolizji. W teście zderzenia 1/4 powierzchni czołowej wypadł najlepiej z trójki rozbitych modeli.

 

Najstarszy z grona Dodge Challenger wypadł najgorzej. Ocenę "dobry" przyznano mu za zderzenie czołowe i boczne. Notę "zadowalający" Challenger zgarnął za wytrzymałość dachu i konstrukcję foteli. Dwudrzwiowy Dodge poległ na uderzeniu 1/4 powierzchni frontowej pojazdu - w wyniku symulowanego wypadku prawa stopa manekina zakleszczyła się w okolicach pedałów.

Polecane wideo

IIHS rozbiło Mustanga, Camaro i Challengera. Wyniki mogą zaskoczyć
IIHS rozbiło Mustanga, Camaro i Challengera. Wyniki mogą zaskoczyć - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie