Hybrydowy Passat GTE już w sprzedaży

Do polskich salonów trafił Volkswagen Passat GTE, czyli wersja z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o łącznej mocy 218 KM i o zasięgu do 50 km w trybie elektrycznym.
Hybrydowy Passat GTE już w sprzedaży
Passat GTE
23.05.2016
Michał Trocki

Passat GTE wyposażany jest w 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 115 kW/156 KM oraz w silnik elektryczny osiągający moc 85 kW/115 KM. Obydwie jednostki zapewniają łączną moc 160 kW/218 KM. Połączenie doładowanego silnika benzynowego, wyposażonego w bezpośredni wtrysk benzyny (TSI), z silnikiem elektrycznym sprzyja efektywności pracy obydwu jednostek oraz służy środowisku. Passat GTE oferowany jest tylko ze skrzynią biegów DSG. Akumulator litowo-jonowy, zaopatrujący silnik elektryczny w prąd, jest ładowany podczas jazdy, poprzez między innymi odzysk energii hamowania. Akumulator można także ładować z domowego gniazdka za pomocą kabla. Czas ładowania z sieci o napięciu 230 V wynosi 4 godziny i 15 minut, a z sieci o napięciu 360 V (za pomocą tzw. Wallboxa) – tylko 2 godziny i 30 minut.

W trybie wyłącznie elektrycznym Passat GTE jest w stanie pokonać dystans do 50 km nie emitując przy tym żadnych szkodliwych substancji. Z pełnym 50-litrowym zbiornikiem benzyny oraz z naładowanym akumulatorem zasięg auta wynosi ponad 1100 km. Z zewnątrz Passata GTE można rozpoznać przede wszystkim po diodowych światłach do jazdy dziennej w kształcie litery C oraz po niebieskiej listwie na osłonie chłodnicy sięgającej aż do reflektorów. Także wewnątrz znajdują się elementy charakterystyczne dla modeli GTE, jak wskaźnik informujący o przepływie energii oraz system multimedialny, którego menu wzbogacono o funkcje odnoszące się do zespołu napędowego, a także odpowiednie wskaźniki.

 

 

Wiele funkcji Passata GTE można obsługiwać i kontrolować przy pomocy smartfona, korzystając z aplikacji „Car-Net e-Remote”. Zalicza się do nich m.in. możliwość ładowania akumulatora, aktywowanie klimatyzacji czy też wskazanie ostatniej pozycji parkowania. Passat GTE w wersji sedan kosztuje 173.490 zł, a w wersji Variant – czyli kombi – o 3.000 zł więcej.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie