„To jak YouPorn, tylko o autach”... Nad czym pracuje Clarkson z kolegami?!
/img2.autostuff.pl/a/16/17/to-jak-youporn-tylko-o-autach-nad-czym-pracuje-clarkson-z-kolegami_5720cbef.png)
Nie program telewizyjny, nie magazyn o samochodach ale strona internetowa! Tak jest, trio z Top Gear niezależnie od prac nad programem motoryzacyjnym dla firmy Amazon (programu z ogromnym budżetem, naprawdę OGROMNYM – klik), przygotowuje zupełnie nowy serwis www poświęcony samochodom.
We are flat out in North Africa this week. pic.twitter.com/jMGaVfwsm7
— Jeremy Clarkson (@JeremyClarkson) March 14, 2016
Strona nad którą pracują trzej panowie nazywa się DriveTribe (czyli tłumacząc na polski: moto-plemię) i ma być gigantyczną, globalną społecznością fanów wszystkiego co ma silnik, koła i jeździ (najlepiej szybko). Strona istnieje w sieci, choć na razie wiele nie da się tam zrobić. Ale za kilkanaście tygodni serwis ma tętnić życiem.
Informację o nowym przedsięwzięciu Clarksona & Co. jako pierwszy przekazał amerykański magazyn Variety. DriveTribe to przedsięwzięcie w które Clarkson, Hammond, May inwestują wspólnie z Andym Wilmanem, producentem dawnego Top Geara, człowiekiem odpowidzialnym za wizualną stronę programu. Za stronę technologiczną i biznesową odpowiada Ernesto Schmitt, amerykański przedsiębiorca internetowy, twórca kilku startupów które sprzedał potem z dobrym zyskiem.
Proof we are spending the money on the screen; not on company cars. pic.twitter.com/Xknxjq7f52
— Jeremy Clarkson (@JeremyClarkson) 27 listopada 2015
Pomysł na DriveTribe jest w sumie bardzo ciekawy – serwis na być podzielony na "plemiona” czyli społeczności fanów motoryzacji skupionych wokół różnych tematów. Każde plemię będzie miało swojego "wodza” – mogą to być zwykli użytkownicy, ale mogą też być to znani dziennikarze (np. Clarkson), kierowcy wyścigowi, celebryci, blogerzy, car spotterzy...
ZOBACZ TEŻ: Pierwszy klip z nowego sezonu Top Gear. Matt LeBlanc za kierownicą!
Co o swoim nowym serwisie internetowym mówią Clarkson, May i Hammond? Cytujemy za magazynem Variety:
Richard Hammond: „Fani gier komputerowych mają Twitcha, podróżnicy – TripAdvisor, fani mody... też coś tam mają. A miłośnicy motoryzacji nie mieli dotąd swojego miejsca w sieci. DriveTribe to zmieni”.
James May: „To będzie bardzo otwarta społeczność. Przedstawiciele gatunków najbardziej zagrożonych wyginięciem – takich jak miłośnicy Volvo – będą mieli takie same prawa jak wszyscy inni”.
Jeremy Clarkson: „Nie wiedziałem co to jest ten DriveTribe dopóki Hammond nie wytłumaczył mi, że to coś jak YouPorn tylko o samochodach”.
Trio z dawnego Top Geara ma być codziennie aktywne na DriveTribe, rozmawiać z użytkownikami, moderować dyskusję i dzielić się informacjami. W tej chwili powstaje wersja brytyjska strony, pracuje nad nią dwadzieścia osób (wkrótce – 60), a start przesięwzięcia przewidziany jest na jesień tego roku. Potem przyjdzie czas na inne rynki. W zamierzeniu DriveTribe ma być medium globalnym, i mieć wiele wersji językowych.
Jak myślicie – czy ten pomysł chwyci? I czy możemy oczekiwać pojawienia się DriveTribe w Polsce?
ZOBACZ: Clarkson, Hammond i May wymyślają nazwę swojego nowego programu - zabawne!
TheStillVeryMuchUntitledClarksonHammondMayAmazonPrimeShowComin...Shared via Richard Hammond Watch TheStillVeryMuchUntitledClarksonHammondMayAmazonPrimeShowComingAutumn2016 on: http://www.amazon.co.uk/tryprimefree?tag=clarksonmayhammond-21
Opublikowany przez Clarkson, May and Hammond na 10 kwietnia 2016