Zobacz najnowszy elektryczny supermotocykl Mugena
/img2.autostuff.pl/a/16/14/zobacz-najnowszy-elektryczny-supermotocykl-mugena_c.jpeg)
Elektryczny motocykl który może rozpędzić się do prędkości powyżej 260 km/h? To cel inżynierów z firmy Mugen. Japończycy, znani głównie z tuningowania samochodów Hondy (Hirotoshi Honda, twórca Mugena jest synem Soichiro Hondu, założyciela japońskiego koncernu motoryzacyjnego), od kilku lat rozwijają niezwykle ambitny projekt budowy wyścigowego supermotocykla na baterie. Co roku kolejne wersje jednośladu Mugena testowane są na podczas słynnego wyścigu motocyklowego Isle of Man Tourist Trophy. Japończycy zaszli już bardzo daleko – w 2015 roku na 60-kilometrowej trasie Snaefell Mountain Course na wyspie Man motocykl Mugena osiągnął średnią prędkość 193 km/h!
Apetyt rośnie jednak w miarę jedzenia dlatego na sezon 2016 inżynierowie z Mugena przygotowali nową, jeszcze mocniejszą wersję swojego e-motocykla, nazwaną Shinden Go. Ich cel to pobicie rekordu okrążenia toru w kategorii „elektryków” i zbliżenie się do magicznej granicy średniej prędkości na poziomie 200 km/h. Moc zdecydowanie jest z nimi – jednostka napędowa zamontowana w jednośladzie, zasilana bateriami litowo-jonowymi, wytwarza moc 161 KM i daje aż 210 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
マン島TTレース神電のエンジン音! #TMCS #TMCS2016 pic.twitter.com/QmNQNTOFGt
— 東京モーターサイクルショー (@TokyoMotorcycle) 25 marca 2016
Podczas tegorocznych wyścigów Isle of Man TT japońską superbroń przetestują najlepsi z najlepszych – Anglik John McGuinness (najbardziej utytułowany z żyjących uczestników Tourist Trophy) oraz Nowozelandczyk Bruce Anstey. Czy będzie nowy rekord? O tym przekonamy się na początku czerwca kiedy ruszy kolejna edycja Isle of Man Tourist Trophy. Na razie odpal link poniżej i podziwiaj ubiegłoroczny przejazd Johna McGuinnessa na bezgłośnym i wściekle szybkim Mugenie.