W PMC pracuje około 100 osób, które wspierają lub są bezpośrednio zaangażowane w budowanie nadwozi, ich malowanie, montaż i kontrolę jakości. To rzemieślnicy, którzy – współpracując z zaawansowanymi robotami przemysłowymi – budują NSX według najwyższych standardów i profesjonalnego kunsztu. Co będzie tam się działo? Spójrzcie tylko na sam opis czynności "dookoła silnika".
Specjalnie zaprojektowany dla NSX silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem i suchą miską olejową, jest z ogromną starannością montowany ręcznie przez niewielką grupę techników o mistrzowskich umiejętnościach, w fabryce silników Hondy w pobliskim miasteczku Anna w stanie Ohio. Montaż każdego silnika trwa ponad sześć godzin i odbywa się przy użyciu technik i procesów opracowanych dla wyczynowych jednostek napędowych Hondy, co jest gwarancją, że każdy NSX otrzyma silnik spełniający najsurowsze kryteria jakościowe i uzyskujący precyzyjnie przewidziane parametry techniczne. Wszystko w tym silniku jest składane ręcznie, a każda z 547 śrub jest ręcznie dokręcana kluczem dynamometrycznym, co gwarantuje jej prawidłowe wkręcenie i dokręcenie zgodne z przewidzianą dla danej śruby tolerancją momentu obrotowego. Po zakończeniu montażu, silnik każdego NSX jest wyrównoważany na automatycznym stanowisku pomiarowym i przechodzi test na hamowni silnikowej, odpowiadający przejechaniu 150 mil. Pozwala to mieć pewność, że każdy NSX będzie gotowy do wyjazdu na tor wyścigowy natychmiast po dostarczeniu go właścicielowi.