Pra-SUV od VW ma ćwierć wieku
/img2.autostuff.pl/a/15/52/pra-suv-od-vw-ma-cwierc-wieku_567aae1c.jpeg)
Podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 1989 roku Volkswagen zaprezentował studyjnego, terenowego Golfa o nazwie Montana. Dwa lata później wszedł on do seryjnej produkcji jako Golf Country. Model będący podstawą do jego konstrukcji – Golf II Syncro CL – był produkowany w Wolfsburgu. Stamtąd auta wysyłano do Grazu w Austrii, gdzie dokonywano przeróbek: w firmie Daimler Puch, Golfa wyposażano w ramę z rur stalowych, wzmocnione amortyzatory oraz stalową osłonę podwozia. Prześwit auta wzrastał przy tym do 18 cm. Ponadto z przodu i z tyłu nadwozia montowano orurowanie, koło zapasowe umieszczano natomiast z tyłu, na pokrywie bagażnika. Z przodu drogę rozświetlały nie tylko główne reflektory, ale też dodatkowe lampy oraz światła przeciwmgłowe.
Popyt na to auto nie był zbyt duży – wyprodukowano zaledwie 7735 sztuk. W ciągu półtora roku powstały dwie wersje specjalne: lakierowany w kolorze „zieleń leśna” Golf II Country Allround z podstawowym wyposażeniem dobranym pod kątem funkcjonalności, oraz tzw. Chrom-Edition. Ta druga wersja była znacznie bardziej elegancka – miała kremową tapicerkę z prawdziwej skóry oraz specjalny czarny lakier, składany elektrycznie dach firmy Webasto oraz chromowane elementy nadwozia. Powstało jedynie 558 modeli tej specjalnej, chromowanej wersji. Jeszcze rzadziej można spotkać jeden z pięćdziesięciu egzemplarzy Golfa Country wyposażonego najbardziej wytwornie – specjalna wersja „Wolfsburg Edition” miała silnik Golfa GTI i sprzedawano ją jedynie pracownikom koncernu Volkswagen.