W Mołdawii, dawnej republice sowieckiej nie brakuje starych terenówek. Wśród nich popularny "gazik" Oryginalny GAZ-69 to solidna, nieskomplikowana "terenówka" z napędem na cztery koła. Wyposażony w 2,2 litrowy silnik M-20 dysponował 55 KM mocy. Silnik dobrze znany także w Polsce, bo stosowany w Warszawach, Żukach i Nysach. Popularne GAZ-y, przez lata pełniły rolę podstawowego samochodu terenowego Armii Czerwonej. Dzisiaj, już w demobilu można je często spotkać na mołdawskich drogach i bezdrożach.
Grupa entuzjastów z Kiszyniowa postawiła stworzyć cywilną i zarazem elegancką wersję poczciwego "gazika" Aby osiągnąć zamierzony efekt należało wymienić na nowe sporo podzespołów. Na pierwszy ognień poszło podwozie. Nowe zawieszenie GAZ-a pochodzi z klasycznej już "piątki" BMW czyli modelu E-34. Dzięki temu zabiegowi auto obniżono i jego sylwetka znacznie się zmieniła.
Także nowy silnik GAZ-a pochodzi z bawarskiej maszyny. Sześciocylindrowy i 2,5 litrowy "benzyniak" generuje 180 KM. Napęd na tylną oś, przenosi 5 - biegowa skrzynia. Także kokpit terenówki uległ całkowitej zmianie i stał się znacznie bardziej komfortowy niż spartańskie wnętrze oryginalnego GAZ-a.
ZOBACZ TAKŻE: NIVA WIECZNIE ŻYWA
Dobra jakość wykończenia całości dobrze świadczy o pracy zespołu tuner'ów. Niemałego, bo cała ekipa, która przebudowała "gazik" liczyła.. 30 osób. Elegancki GAZ robi spore wrażenie na ulicach Kiszyniowa. Jestem pewien, że na ulicach zachodniej Europy zrobiłby nie mniejsze.