Prius to łacińskie słowo oznaczające "wcześniej" I rzeczywiście, Toyota najwcześniej wdrożyła do seryjnej produkcji w pełni funkcjonalny samochód z napędem hybrydowym. Decyzję o seryjnej produkcji 'hybrydy" podjęto w 1997 roku. W tamtych czasach to była bardzo odważna decyzja ze strony koncernu. Jednak okazała się bardzo opłacalna - w 2014 sprzedaż Priusa wyniosła 3 360 400 egzemplarzy! Toyota poszła za ciosem i niebawem zobaczymy czwartą generację Priusa.
Nowy Prius napędza układ hybrydowy najnowszej generacji, który zapewnia znacznie niższe zużycie paliwa, szczególnie w cyklu pozamiejskim. Napęd pracuje ciszej i płynniej niż w dotychczas produkowanych generacjach. Przebudowany silnik spalinowy wykazuje sprawność cieplną powyżej 40% – to najlepszy wynik na świecie w kategorii silników benzynowych. Pozostałe elementy układu hybrydowego są bardziej kompaktowe i umieszczono je tak, aby obniżyć środek ciężkości i zajmować jak najmniej miejsca. Nowy zestaw baterii niklowo-wodorkowych o zwiększonej gęstości energetycznej jest teraz mniejszy, bardziej wydajny i trwały.
Projektując nowego Priusa zastosowano kompleksową technologię TNGA (Toyota New Generation Architecture) obejmującą nowe platformy, napędy oraz innowacyjne rozwiązania w dziedzinie organizacji produkcji. Nowy Prius otrzymał też rozszerzony pakiet Toyota Safety Sense, oparty na współpracy kamery i radaru. Rozbudowana wersja zawiera aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control), który dostosowuje prędkość samochodu do prędkości poprzedzającego pojazdu, oraz układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Collision System) rozszerzony o funkcję zapobiegania zderzeniom z pieszymi. Nowy Prius zapowiada się bardzo interesująco. Można się spodziewać, że czwartą generację hybrydowej Toyoty rynek przyjmie równie ciepło jak poprzednie.