/img2.autostuff.pl/a/15/37/dziewczyny-z-tamtych-lat_5d.jpeg)
/img2.autostuff.pl/a/15/37/dziewczyny-z-tamtych-lat_5d.jpeg)
W krajach demokracji ludowej reklama nie była potrzebna. Brak dóbr luksusowych, a takimi były samochody, powodował, że sprzedawało się wszystko i wszędzie. Jednak każda fabryka miała swój dział promocji, który tworzył prospekty, reklamówki na potrzeby prasy, czy nawet spoty telewizyjne. Tam również dobrze wiedzieli, że nieodłącznym atrybutem auta na zdjęciu promocyjnym jest płeć piękna i takie zdjęcia też tworzono. Z lepszym lub gorszym efektem. O ile po tej stronie muru berlińskiego mało kto zwracał na to uwagę, to już w zachodniej Europie, a przecież sporo socjalistycznych aut trafiało tam na eksport, patrzono na te próby niestety częściej z politowaniem. Choć trafiały się perełki.