BMW zbudowało koncepcyjny model 3.0 CLS Hommage, aby przypomnieć o swoich dorobku technicznym i historycznych sukcesach sportowych. Wszystkie cele osiągnięto. Maszyna cieszy oko nie tylko fanów bawarskiej marki, ale też każdego miłośnika sportowych maszyn z charakterem. W wyglądzie maszyny nie brakuje nawiązań do świetnego poprzednika opartego na modelu E 9. W istocie jest współczesną wizją tamtego modelu. Skrzela umieszczone na przednich nadkolach, lotka dachowa czy proporcje bryły nadwozia przypominają klasyka BMW z lat 70-ych.
Pod maską koncepcyjnego BMW umieszczono rzędową "szóstkę" z systemem EcoBoost. Niestety firma nie podała parametrów silnika. Jednak patrząc na zawieszenie, Hommage musi mieć spory potencjał mocy. BMW CLS, czyli Coupé Sport Leichtbau powinno być jak najlżejsze. W klasycznym modelu obniżono wagę stosując aluminium. Dzisiaj w XXI wieku, w konstrukcjach sportowych dominują włókna węglowe. I z takich materiałów zbudowano koncepcyjne BMW. Nadwozie pokryto jaskrawym kolorem Golf Yellow.
ZOBACZ TAKŻE: BMW BRUTUS - JEST MOC!
Kokpit maszyny zaprojektowano starannie i ze smakiem. Nie ma tutaj zbędnych elementów, a całość charakteryzuje się elegancką prostotą. Na szczególną uwagę zasługuje kierownica, kształtem nawiązująca do lotniczego wolantu. Być może intencją projektanta było przypomnienie o lotniczych tradycjach BMW. Koncept zaprezentowano po raz pierwszy podczas słynnej wystawy pojazdów historycznych oraz prototypów Concorso d'Eleganza Villa d'Este w Cernobbio/Como. Maszynę zbudowano tylko w jednym egzemplarzu i firma nie planuje budowy kolejnych. Być może pomysły wykorzystane w BMW 3.0 CSL Hommage z czasem zobaczymy w innych konstrukcjach firmy.