BMW 3 (model produkcyjny E30) produkowano w latach 1982-1994 w różnych wersjach nadwozia oraz olbrzymią ilością typów silników. Ale wyżyny swoich możliwości osiągnęły "trójki" w wersjach usportowionych, czyli słynnych M-Power. Wiele z tych maszyn startowało z sukcesami w różnych wyścigach. Model E30 w wersji M3 zdobył łącznie 50 zaszczytnych tytułów, nie licząc 1500 pojedynczych zwycięstw. Taki wynik czyni "trójkę" najbardziej utytułowanym samochodem klasy GT w historii. Oryginalne maszyny w specjalnych sportowych wersjach osiągają dziś ceny rzędu wielu tysięcy euro, ale dobrze zachowane maszyny "cywilne" także są poszukiwane.
ZOBACZ TAKŻE: BMW M135i - PRZETAŃCZYĆ CAŁĄ NOC
O cenie decyduje stan techniczny, przebieg pojazdu oraz to czy danym autem jeździł ktoś znany. Za idealną E30 z M-pakietem i niskim przebiegiem, sprzedający życzą sobie ponad 30 tys. funtów (około 150 tys. zł) W raportach firm zajmujących się doradztwem inwestycyjnym BMW 3 convertible (czyli kabrio) w wersji M od lat występuje na jednym z pierwszych miejsc. Cena tego modelu systematycznie rośnie i samochód może być dobrą lokatą kapitału. "Trójki" mają tylny napęd i dlatego chętnie kupują je miłośnicy driftu, czyli jazdy "bokiem" Niestety, z reguły ulegają tak znacznym modyfikacjom, że ich wartość kolekcjonerska radykalnie spada. Jednak warto poszukać 'trójki" dla siebie, bo do dziś można znaleźć dobrze zachowane egzemplarze. Nawet jeśli nie jako lokatę, to jako ciekawego youngtimer'a do codziennej jazdy.