Szykujcie zaskórniaki, bo nadchodzi Alfa Romeo Giulia!

Oto od dawna oczekiwana ALFA ROMEO GIULIA!
Szykujcie zaskórniaki, bo nadchodzi Alfa Romeo Giulia!
zdjęcie: Alfa Romeo
27.06.2015
Rafał Jemielita

24 czerwca 1910 roku w Mediolanie została założona A.L.F.A (nazwa firmy to skrót od Anonima Lombarda Fabbrica Automobili/Lombardzka Fabryka Samochodów Spółka Akcyjna). Sto pięć lat później, dokładnie co do dnia, Alfa Romeo zaprezentowała Giulię – nowego włoskiego sedana klasy luks.
Giulia ma wspaniałą sylwetkę, a także – a może PRZEDE WSZYSTKIM – nowoczesne i innowacyjne silniki. Przykład? Posłużę się topową wersją Quadifoglio, która będzie mieć pod maską turbodoładowany silnik benzynowy. Ten 6-cylindrowiec został opracowany w Ferrari. Rozwija moc 510 KM i zapewnia budzące entuzjazm osiągi: między innymi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Nawiasem mówiąc, pomimo fantastycznej wartości mocy i momentu obrotowego, nowa jednostka napędowa jest zaskakująco ekonomiczna, dzięki sterowanemu elektronicznie systemowi dezaktywacji cylindrów - deklarują Włosi. Oczywiście, tak jak wszystkie pozostałe silniki najnowszej generacji, i te benzynowe, jak i te wysokoprężne, 6-cylindrowy silnik Giulii wykonany jest w całości z aluminium, aby zredukować całkowitą masę samochodu, szczególnie tę przenoszoną na oś przednią, generując charakterystyczny dla Alfy Romeo dźwięk. Posłuchajcie zresztą sami...

Alfa Romeo gwarantuje równowagę pomiędzy rozkładem mas na osie (50/50) oraz tylny napęd. Aby lepiej zbilansować masy, silnik oraz mechanika muszą być ułożone pomiędzy dwoma osiami. Stąd pomysł na projekt Giulii: bardzo krótkie zwisy, długa maska oraz długie błotniki przednie, „cofnięta" kabina pasażerska „wsparta" na kołach napędowych oraz tylne, „muskularne" błotniki.

zdjęcie: Alfa Romeo

Oprócz doskonałej wartości współczynnika Cx, perfekcyjnego zbalansowania na zakrętach nowy model wyposażony jest w Active Aero Splitter - system aktywnie zarządzający dociskiem aerodynamicznym. Wszystkie systemy są zarządzane przez Chassis Domain Control, czyli „mózg" elektronicznego sterowania samochodu, który przydziela każdemu z nich precyzyjne zadanie, aby zoptymalizować osiągi i przyjemność jazdy. W aucie będzie też unowocześniony selektor Alfa DNA, który modyfikuje dynamiczne zachowanie samochodu w oparciu o wybory dokonywane przez kierowcę: Dynamic, Natural, Advanced Efficient (tryb wydajności energetycznej, który po raz pierwszy został zastosowany w Alfie Romeo) i oczywiści Racing (w wersjach o wysokich osiągach). Wszystkie główne przyciski są wbudowane w kierownicę, jak w bolidzie Formuły 1, natomiast interfejs człowiek/samochód składa się z dwóch pokręteł, które prosto i łatwo regulują selektor Alfa DNA oraz system infotainment.

zdjęcie: Alfa Romeo

 

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie