Wiemy już, że nowa limuzyna BMW będzie lżejsza od poprzednika o 130 kilogramów, co jest zasługą zastosowania tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP) do budowy przedziału pasażerskiego.
W gamie znajdzie się nowa, rzędowa jednostka 6-cylindrowa z układem BMW TwinPower Turbo nowej generacji. Moc i moment obrotowy silnika będą przenoszone przez nową, 8-stopniową automatyczną skrzynię Steptronic.
Standardem będzie pneumatyczne resorowanie obu osi z automatycznym samopoziomowaniem i adaptacyjnymi amortyzatorami (Dynamic Damper Control).
Wyższy komfort jazdy zapewnią opcjonalne układy stosowane w podwoziu, jak na przykład Integral Active Steering (zintegrowane współkierowanie tylnej osi) czy system aktywnie regulowanych elektromechanicznie stabilizatorów (Dynamic Drive).
Ponadto, system operacyjny iDrive będzie seryjnie wyposażony w dotykowy ekran. Dotykowe funkcje otrzymuje także panel automatycznej klimatyzacji. Nowością będzie też układ kontroli gestami: specjalny czujnik 3D pozwoli intuicyjnie i łatwo sterować systemem multimedialnym z wykorzystaniem zdefiniowanych gestów dłoni.