Żmija powraca

Dodge przedstawił nową, wyścigową wersję słynnego Vipera.
Żmija powraca
11.05.2015
Sławek Jaroszyński

Dodge Viper ACR (American Club Racer) to nowa wersja znanego Vipera. Twórcy wersji ACR postawili na moc i aerodynamikę. Nowy Viper to amerykańska recepta na super auto. Muskularne nadwozie i potężny silnik. Pod maską tej ekstremalnej maszyny kryje się 10-cylindrowa wolnossąca "fauka" o pojemności 8.4 litra (814 Nm maksymalnego momentu obrotowego) Ten potężny agregat generuje aż 653 KM. Moc na tylną oś przenosi manualna 6-biegowa skrzynia Tremec TR6060.

 

Dodge Viper ARC 2016 fot. newspressusa.com


 Kupujący będą mogli zamówić pakiet aerodynamiczny w dwóch wersjach. Podstawowa ACR oraz rozbudowana Extreme Aero. Tę drugą wyposażono w potężny spojler na klapie.  Dodano także spliter przedniego zderzaka i większy dyfuzor. Siła docisku z takim zestawem jest olbrzymia. Podczas jazdy z prędkością 285 km/h wynosi aż jedną tonę. To świetny wynik.

 

ZOBACZ TAKŻE: EKSTRAMOCNY CHALLENGER

 

Dodge Viper ARC 2016 fot. newspressusa.com

 

Vipera wyposażono w świetne zawieszenie Bilsteina z możliwością regulacji prześwitu w zakresie 76 mm. Hamulce wyposażono w ceramiczne tarcze o średnicach 390 mm z przodu i 360 mm z tyłu, z 6-tłoczkowymi zaciskami Brembo z przodu. W wersji ACR Viper toczy się na lekkich 19-calowych felgach z oponami Kumho Ecsta V720.

 

Dodge Viper ARC 2016 fot. newspressusa.com

 

Konstruktorzy opracowali Vipera z myślą o jeździe po torze wyścigowym. Jednak dzięki homologacji drogowej kierowca może dojechać na tor na własnych kołach, bez potrzeby wynajmowania lawety. Seryjna produkcja Dodge Viper'a ACR  rozpocznie się w trzecim kwartale bieżącego roku. A w sezonie 2016 będzie już kupienia.   

 

 

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie