Dodge Viper ACR (American Club Racer) to nowa wersja znanego Vipera. Twórcy wersji ACR postawili na moc i aerodynamikę. Nowy Viper to amerykańska recepta na super auto. Muskularne nadwozie i potężny silnik. Pod maską tej ekstremalnej maszyny kryje się 10-cylindrowa wolnossąca "fauka" o pojemności 8.4 litra (814 Nm maksymalnego momentu obrotowego) Ten potężny agregat generuje aż 653 KM. Moc na tylną oś przenosi manualna 6-biegowa skrzynia Tremec TR6060.
Kupujący będą mogli zamówić pakiet aerodynamiczny w dwóch wersjach. Podstawowa ACR oraz rozbudowana Extreme Aero. Tę drugą wyposażono w potężny spojler na klapie. Dodano także spliter przedniego zderzaka i większy dyfuzor. Siła docisku z takim zestawem jest olbrzymia. Podczas jazdy z prędkością 285 km/h wynosi aż jedną tonę. To świetny wynik.
ZOBACZ TAKŻE: EKSTRAMOCNY CHALLENGER
Vipera wyposażono w świetne zawieszenie Bilsteina z możliwością regulacji prześwitu w zakresie 76 mm. Hamulce wyposażono w ceramiczne tarcze o średnicach 390 mm z przodu i 360 mm z tyłu, z 6-tłoczkowymi zaciskami Brembo z przodu. W wersji ACR Viper toczy się na lekkich 19-calowych felgach z oponami Kumho Ecsta V720.
Konstruktorzy opracowali Vipera z myślą o jeździe po torze wyścigowym. Jednak dzięki homologacji drogowej kierowca może dojechać na tor na własnych kołach, bez potrzeby wynajmowania lawety. Seryjna produkcja Dodge Viper'a ACR rozpocznie się w trzecim kwartale bieżącego roku. A w sezonie 2016 będzie już kupienia.