W roku 2002 Subaru, chcąc zaistnieć na rynku amerykańskim (a szczególnie kalifornijskim) opracowało.. pickup'a. Na bazie modelu Outback powstał ST-X. Dobrze przyjęty przez publiczność, został wprowadzony do prodykcji seryjnej jako Baja. Nazwa Baja (wymawiaj ba-ha) pochodzi od meksykańskiego półwyspu Baja California. Auto ma dość bojowy wygląd. Masywny przedni spojler z wbudowanymi światłami wzbudza respekt.
Wysoko poprowadzone listwy boczne zabezpieczają karoserię przed uszkodzeniami. Ułatwiają także ewentualne naprawy. Auto jak większość modeli Subaru dobrze trzyma się drogi. W dodatku przewiezie całkiem spory ładunek. Niestety, Baja ma jedną podstawową wadę – zużycie paliwa. Producent do tego modelu montował jeden z dwóch silników benzynowych (167 lub 213 KM). Obydwa niestety mocno paliwożerne.
Właściciele pickup'ów Subaru często poddają je różnym modyfikacjom. Od typowo off-road'owych po plażowe wersje w stylu "Beach Boys" Pomimo, że Baja została wycofana z produkcji 9 lat temu do dziś trzyma cenę. Nieźle utrzymane, towarowe Subaru można znaleźć za 34 tys. zł. Jednak nie jest łatwo. Baję produkowano krótko, bo tylko przez 4 lata (2002 - 2006) i tylko w USA ( w Lafayette -stan Indiana)
ZOBACZ TAKŻE: SUBARU BRZ
Nowe pickup'y były sprzedaży tylko w USA, Kanadzie i Chile. Dlatego niewiele z nich trafiło do Europy. Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego i użytecznego auta, które jednocześnie jest całkiem dynamiczne, to Subaru będzie dobrym wyborem. Baja może stać się ciekawą w inwestycją w oryginalnego youngtimer'a.