Na pomysł wpadli ludzie z fińskiej Valtry (dawniej Valmet – firma produkująca m.in. auta marki SAAB), producenta ciągników, które są w szczególności znane z dobrego zachowania w ciężkich warunkach. Nie byłoby sukcesu bez produktu firmy Nokian, która właśnie zaprojektowała nowe zimowe opony dla ciągników. Było to niezbędne, bowiem próbę pobicia rekordu podjęto na zaśnieżonym zamkniętym odcinku autostrady.
Główni bohaterowie to oczywiście ciągnik i kierowca. Ten pierwszy to niemal seryjny Valtra T234. Oprócz opon Nokian Hakkapeliitta TRI maszyna generująca 250KM mocy i 1000Nm momentu obrotowego otrzymała jedynie zmodyfikowany program sterujący silnikiem. Nie obyło się bez problemów, bowiem zwiększonej mocy nie wytrzymały pozostałe podzespoły, które trzeba było na bieżąco naprawiać.
Za kierownicą zasiadł nie kto inny, a sam Juha Kankkunen. Ten 56-letni kierowca rajdowy, wygrał 20 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata, zdobywając czterokrotnie tytuł mistrzowski. W międzyczasie zdążył w 1988 roku wygrać słynny Paryż – Dakar. Jednak jak sam przyznał, w takiej sytuacji jak bicie rekordu prędkości ciągnikiem rolniczym znalazł się pierwszy raz. I znalazł się bardzo dobrze, bo próba zakończyła się całkowitym sukcesem, Valtra T234 pojechała z prędkością 130,165 kmh i to po śniegu! Prędkość mierzona była na 50 metrowym pasie pomiarowym i wynosiła średnią z dwóch przejazdów w przeciwnych kierunkach. Z resztą sami zobaczcie jak to wyglądało: