Pogłoski o tym docierały do redakcji już od paru tygodni. Jednak kilka dni temu dotarliśmy wreszcie do otoczenia głównego projektanta Poloneza 2015 Pawła Zareckiego. Żywa reakcja internautów na projekt, spowodowała zainteresowanie nim pewnego znanego koncernu motoryzacyjnego. Sprawy maja się już na finiszu jeśli chodzi porozumienie projektanta z producentem. Projekt ma być dokończony we współpracy z biurem stylistycznym koncernu i przystosowany do istniejącej płyty podłogowej. Pierwszych jeżdżących prototypów przy odrobinie szczęścia można się spodziewać pod koniec roku.
Drugi wątek wiedzie na warszawski Żerań. Bliski współpracownik Pawła Zareckiego, powiedział nam, że Polonez ma szansę być produkowanym w Polsce. Pierwsze kroki skierowaliśmy więc na Żerań do FSO i, ku naszemu zdziwieniu, okazało się to strzałem w dziesiątkę. Jak powiedział nam rzecznik Fabryki Samochodów Osobowych, pan Roman Bugaj, fabryka jest w trakcie bardzo poważnych rozmów na temat produkcji karoserii i montażu końcowego nowego auta. Odmówił podania dalszych szczegółów, jednak zupełnie przypadkiem podczas rozmowy padło hasło „Francja”.
Tymczasem od współpracowników projektanta Nowego Poloneza, uzyskaliśmy dane na temat planowanego napędu auta. Wóz ma mieć napęd na przód (w przyszłości 4x4) i będzie początkowo napędzany czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1598ccm i mocy od 150 do 200 KM. Po rozpoczęciu produkcji pod maskę Nowego Polska ma trafić wysokoprężny motor o pojemności 1997ccm i 136KM. Nie trudno się zorientować, że prawie na pewno mowa o silnikach 1,6THP i 2,0HDi pochodzących z koncernu PSA. Z kolei wymiary nowej odsłony żerańskiego hitu każą sądzić, że będzie budowany na płycie podłogowej aktualnej generacji Peugeota 508 i Citroena C5. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to będzie pierwsza w historii taka współpraca francuskiej firmy motoryzacyjnej z polskim przemysłem. Niestety w Peugeot Polska odmówiono komentarza na ten temat. Mamy jednak nadzieję jak najszybciej poinformować o kolejnych krokach w tej sprawie.