Za miesiąc rusza 10 sezon Kia Lotos Race

Kia Lotos Race jest najdłużej funkcjonującym pucharem wyścigowym rozgrywanym w Polsce.
Za miesiąc rusza 10 sezon Kia Lotos Race
Zdj.: KLR
01.04.2015
Michał Trocki

Przygoda polskiego importera aut Kia ze sportem samochodowym zaczęła się na początku 2006 roku. Za bazę do stworzenia profesjonalnie przygotowanego samochodu wyścigowego, bezpiecznego i jednocześnie taniego, posłużyła poprzednia generacja Picanto – najmniejszego modelu w gamie aut marki Kia.

 

Zdj.: KLR

 

Głównym założeniem Kia Picanto Cup było umożliwienie realizacji sportowych marzeń młodym zawodnikom, którzy chcieli rozpocząć karierę kierowców wyścigowych. Dzięki temu, że modyfikacje techniczne auta ograniczono do minimum – poza wyposażeniem go w bardzo solidny pakiet bezpieczeństwa (klatkę bezpieczeństwa, sportowe – pasy i fotel itp.) – cena samochodu przygotowanego do startów nie przekroczyła 30 tys. złotych. Spore nagrody finansowe dla najlepszych zawodników w poszczególnych rundach i za zwycięstwo w całym cyklu w dużej mierze pozwalały zrekompensować im koszty udziału w wyścigach. W pierwszym sezonie Kia Picanto Cup odbyło się 7 rund, rozegranych wyłącznie na polskich torach wyścigowych – w Poznaniu i w Kielcach.

 

Po dwóch latach zmagań małych Picanto na wyścigowych torach, w 2008 roku, Kia Motors Polska powołała do życia równoległy puchar większego i droższego pro_cee’da.

 

Zdj.: KLR

 

Po czterech sezonach kipiących od wyścigowych emocji, w 2010 roku, wyczynowe Picanto udały się na zasłużoną sportową emeryturę. W wyścigach w sezonie 2010 korzystano jedynie z pro_cee’dów. O tytuł Mistrza Polski rywalizowano głównie na torach znanych z wcześniejszych lat oraz na dwóch nowych obiektach – na torze Oschersleben w Niemczech i na nowo otwartym Slovakiaringu na Słowacji.

 

Wyścigowe Picanto powróciły na tory w 2012 roku i do dzisiaj młodzi kierowcy korzystają z nich w ramach pucharu do zdobywania doświadczeń.

 

Tegoroczny sezon rozpocznie się za miesiąc na torze Hungaroring gdzie wraz z polskim pucharem odbędzie się runda WTCC. 3 tygodnie później Kia Lotos Race przeniesie się na holenderski tor Zandvoort. W czerwcu odbędzie się jeden wyścig – na Slovakiaringu (ponownie KLR będzie towarzyszył WTCC). W lipcu, na półmetku sezonu, zawodników czeka miesięczna przerwa od ścigania. Będzie czas na odpoczynek przed intensywnym sierpniem, ponownie z dwoma wyścigami w odstępnie 3 tygodni (na torach w Poznaniu i w czeskim Moście). Sezon 2015 zakończy wyścig w drugiej połowie września na belgijskim torze Zolder. Podczas dwóch ostatnich rund małe Picanto będą towarzyszyły zmaganiom potężnych ciężarówek z pucharu ETRC.

 

 

 

 

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie