Siedem cudów...Audi

W Genewie, Audi zaprezentowało siedem nowych modeli. Obok koncepcyjnego Audi Prologue Avant, na stoisku czterech pierścieni zobaczyć można cztery wersje nowego Audi R8. Pokazano także Audi Q7 e - tron quattro pierwszą hybrydę typu plug-in z rodziny Q. Audi RS 3 Sportback jest zdobywcą najwyższego miejsca na podium w kategorii najmocniejszych na świecie samochodów kompaktowych.
Siedem cudów...Audi
05.03.2015
Sławek Jaroszyński

 

Audi Proloque Avant - fascynujący concept car.  Fot.  salon-auto.ch

 

Audi Prologue Avant – nowa interpretacja filozofii Avant – łączy dynamikę, formę i funkcjonalność w perfekcyjną jedność. Ten pięciodrzwiowy samochód o długości 5,11 m, szerokości 1,97 m i pionierskiej koncepcji karoserii, bez wątpienia plasuje się w klasie pojazdów luksusowych. Zachował przy tym  sportowy styl. Zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu, technika jest wręcz namacalna. Kierowca i maksymalnie troje pasażerów delektować się może luksusem jaki zapewnia wnętrze superlimuzyna.  Audi Prologue Avant posiada napęd hybrydowy zapożyczony z Audi Q7 e-tron quattro, który w tym studyjnym pojeździe jest jeszcze bardziej wydajny. Moc systemowa 335 kW (455 KM), którą zapewniają wspólnie jednostka wysokoprężna 3.0 TDI i silnik elektryczny sprawia, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy.

 

Audi Prologue Avant - mamy nadzieję, że ten Proloque pojawi się kiedyś na drodze. Fot.  salon-auto.ch

 

Audi R 8 to już druga generacja wyścigowego super samochodu. Umieszczony centralnie silnik V10 i opracowany od nowa napęd quattro zapewniają sportowe osiągi, czego przykładem jest topowa wersja modelu o mocy 449 kW (610 KM), przyspieszająca od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy. Jej prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. R8 jest doskonałą bazą dla tworzenia kolejnych modeli. Kolejny ewolucyjny stopień elektrycznego, sportowego R8 e-tron ma moc 340 kW i moment obrotowy 920 Nm. Dzięki akumulatorom nowego typu, zasięg samochodu w porównaniu z poprzednikiem wzrósł dwukrotnie. Teraz wynosi ponad 450 km. Wyścigową wersję Audi R8 - LMS skonstruowano według wytycznych zgodnych z regulaminem GT3, który zacznie obowiązywać od sezonu 2016. Jeszcze w tym roku pojazd przejdzie pierwsze próby fabryczne. Jego osiągi są znacznie wyższe niż wersji seryjnej, choć pojazdy łączy ok. 50 procent wykorzystywanych w obu modelach części.

 

Audi R 8 V10 plus - w tym kształcie kryje się moc.  Fot.  salon-auto.ch

 

Audi Q7 e-tron quattro to drugi stworzony przez inżynierów z Ingolstadt model z napędem hybrydowym typu plugin. Ten duży SUV jest pierwszym na świecie samochodem hybrydowym typu plugin z sześciocylindrowym dieslem i stałym napędem na cztery koła. Napędzane z akumulatora litowo-jonowego Audi Q7 etron quattro, w trybie jazdy elektrycznej ma zasięg do 56 km (wg. testu NEDC), jest ciche, mocne i nie emituje zanieczyszczeń do atmosfery. Gdy do napędu dołączymy diesla, łączny zasięg auta wzrośnie do1410 km. Według norm ECE dla pojazdów z napędem hybrydowym typu plugin, Audi Q7 e-tron quattro spala 1,7 litra oleju napędowego, emitując mniej niż 50 g CO2 na kilometr, co jest nowym rekordem w tym segmencie.

 

Audi Q7 e-tron - Duży, ekonomiczny i ekologiczny.  Fot. salon-auto.ch

 

ZOBACZ TAKŻE: AUDI RS 3 NA TORZE

 

Audi RS 3 Sportback – najsilniejszy na świecie samochód kompaktowy klasy premium – oddaje aż 270 kW (367 KM) czystej mocy. Silnik 2.5 TFSI rozpędza do "setki" w ciągu 4,3 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 280 km/h. Ogromna siła ciągu, duży potencjał obrotów i niepowtarzalny dźwięk – gardłowy, znany od czasów pierwszych modeli quattro odgłos pięciocylindrowego silnika, to najbardziej charakterystyczne cechy tego modelu. Siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic, przekazuje moc silnika 2.5 TFSI stałemu napędowi na cztery koła quattro. Sądząc po parametrach RS 3 musi dawać sporą frajdę z jazdy.

 

Audi RS 3 Sportback - W 4,3 sek do "setki" - chcemy go mieć! Fot. salon-auto.ch

 

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie