Nowe Audi TT Roadster już w Polsce

W polskich salonach Audi można już zamawiać nowego TT Roadster.
Nowe Audi TT Roadster już w Polsce
12.02.2015
Sławek Jaroszyński

Kilka dni temu na polskim rynku zadebiutował Audi TT Roadster trzeciej generacji. Nowe Audi to rasowy dwumiejscowy kabriolet. Zwarta, proporcjonalna sylwetka nowego TT obiecuje sportowe wrażenia z jazdy I tak jest w rzeczywistości. Przy masie własnej zaledwie 1320 kg i najsłabszej w gamie silników, ponad 180-konnej jednostce osiągi Audi docenią nawet bardzo wymagający kierowcy. Od zera do "setki" sportowy diesel startuje w zaledwie 7,1 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 241 km/h.

 

Audi TT Roadster - wprost stworzony na kręte trasy. Fot. Audi

 

Jak wskazuje doświadczenie sprzedaży TT poprzedniej generacji, także teraz hitem może być diesel wystarczająco mocny, aby jazda kabrioletem dostarczała sporo wrażeń i na tyle ekonomiczny, aby nie zrujnować budżetu kierowcy. Motor TDI ultra spala średnio niecałe 4,5 litra na 100 kilometrów. Za przeniesienie napędu odpowiada 6 stopniowa, manualna skrzynia biegów.

 

ZOBACZ TAKŻE: PIERWSZA JAZDA : AUDI TT TRZECIEJ GENERACJI

 

Audi TT Roadster - sportowe i eleganckie wnętrze. Fot. Audi

 

Do wyboru mamy też dwa dwulitrowe "benzyniaki" TFSI o mocy odpowiednio 230 i 310 KM. Pierwszy rozpędza się do "setki" nawet 5,3 sekundy Drugi mocniejszy potrzebuje zaledwie 4,6 sekundy na osiągniecie 100km/h. W obydwu silnikach prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. W modelach wyposażonych w silniki benzynowe dostępna jest sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic. Stały napęd na obie osie również można zamówić tylko do "benzyniaków" 

 

Audi TT Roadster klasyczny kabriolet. Fot. Audi

 

Audi wyposażono również w odłączany system stabilizacji toru jazdy ESC z selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła. Konstruktorzy postarali się też o funkcjonalność nieodłącznego atrybutu kabrioletów, czyli składanego miękkiego dachu. Operacja składania i rozkładania trwa tylko 10 sekund i można ją przeprowadzić podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Cena Roadstera w podstawowej wersji z silnikiem 2.0 TFSI i z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów wynosi 173 840 PLN. Jednak nie sugerujmy się określeniem podstawowa. To auto ma wszystko co potrzeba kierowcy do szczęścia i jeszcze trochę. Nowe Audi TT może stać się zyskać sporą popularność wśród  samochodów kupowanych dla przyjemności.  

 

Audi TT Roadster - zgrabny tył zdradza dynamiczny potencjał. Fot. Audi

 

Polecane wideo

Nowe Audi TT Roadster już w Polsce
Nowe Audi TT Roadster już w Polsce - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie