Lepiej od kompaktowego Volvo sprzedawało się jedynie Audi Q3, których poszło 76078 egzemplarzy w zeszłym roku. To przyrost około 3%. Niemiecki producent ma się jednak z czego cieszyć, bo podium zamyka Q5 z wynikiem 60522 sztuk, co daje mu pozycję niekwestionowanego lidera w tej konkurencji.
Będące na rynku od 2008 roku Volvo XC60 zanotowało największy wzrost sprzedaży w pierwszej dziesiątce rankingu: 35%. Nowych właścicieli znalazło 62650 crossoverów spod znaku żelaza, z czego 35% było wyposażonych w nowy silnik diesla z rodziny Drive-E D4 o pojemności dwóch litrów. To jest właśnie przyczyna nagłego skoku sprzedaży Volvo, powyższa jednostka emituje jedynie 117g CO2 na 100 kmh, dzięki czemu XC60 w większości krajów Europy łapie się na najniższe stawki podatkowe.
Kompaktowe crossovery to obecnie najlepiej rozwijający się segment aut na naszym kontynencie. Dzięki nowym autom Mercedesa czy BMW, przewiduje się, że sprzedaż tych aut wzrośnie do pół miliona sztuk w tym roku.