Mazda Polska oficjalnie zaprezentowała swój nowy model - Mazda 2 . „Dwójka” właśnie trafiła do polskich salonów marki. Auto wyróżnia się wśród niezbyt oryginalnych aut, jakie dominują na rynku w segmencie B. Zwarta, dynamiczna sylwetka z krótkimi zwisami sprawia świetne wrażenie. Duży, agresywny grill bardziej kojarzy się z wozem o sportowym zacięciu, niż miejskim autkiem.
Mazda 2 wyróżnia się także tym co tkwi pod jej maską. W dobie gdy większość konkurentów proponuje „downsizing” Mazda udowadnia, że można skonstruować niezbyt wysilony silnik bez turbosprężarki jednocześnie zachowując rozsądny apetyt na paliwo. W najtańszej wersji (50 900 zł) mamy półtoralitrowy silnik o mocy 75 KM. Według danych producenta Mazda z tym silnikiem i manualną 5-biegową nie powinna spalać więcej niż 4,7 litra na 100 km. Hitem może okazać się drugi, mocniejszy silnik jaki możemy wybrać. Ta 90- konna jednostka przyśpiesza w 9,4 sek. do „setki” i pali mniej niż słabszy (75 KM) silnik o 0,2 litra/100 km!
ZOBACZ TAKŻE: REKLAMY WARTE UWAGI: MAZDA 2
Dla spragnionych mocy dostępny jest także silnik o mocy 115 KM (pojemność 1,5 litra) Z tym silnikiem Mazda 2 rozpędzi się do 200km/h. Najmocniejsza jednostka dostępna będzie tylko z najbogatszą ( i najdroższą – 63 900zł)) wersją wyposażenia. Biorąc pod uwagę parametry wszystkich trzech silników jakie mogą trafić pod maskę Mazdy, opcja 90 – konna wydaje się najciekawsza. Z czasem zobaczymy który silnik wybiorą nabywcy nowej Mazdy 2.