Brytyjski styl po francusku

Francuz przebudował „Japończyka” w angielskim stylu cafe racer.
Brytyjski styl po francusku
25.01.2015
Sławek Jaroszyński

Yamaha XS 650 wykonana w paryskim warsztacie Williego Knolla urzeka prostotą i elegancją. Ten klasyczny już motocykl w swojej pierwotnej postaci raczej nie wzbudzał sensacji na ulicy. Ot, motocykl jakich wiele. Jednak po latach, jego prosta konstrukcja stała się idealną bazą dla różnego rodzaju przeróbek. Stara Yamaha w rękach Willego Knolla stała się nie tylko piękniejsza. Will dodał jej także mocy, zwiększając pojemność silnika do 750 cm3. Także dwa nowe gaźniki Dell’Orto, węglowe filtry K&N oraz sportowe świece przyczyniły się, że cafe racer stał się więcej niż żwawym motocyklem.  

 

 

Konstruktor podjął śmiałą decyzję. Pomimo zwiększenia mocy silnika pozostawił oryginalne hamulce bębnowe. Motocykl toczy się na 18-calowych szprychowych kołach. Także powłoka lakiernicza cieszy oczy: świetnie dobrany bordowo-srebrny zestaw kolorów idealnie podkreśla lekką sylwetkę motocykla.

 

MUSISZ PRZECZYTAĆ: Zapraszam na kawę do Ace Cafe

 

Przednie światło w kolorze żółtym jest ukłonem twórcy w stronę klasycznej francuskiej motoryzacji (w latach 70. i 80. XX wieku lampy większości francuskich aut świeciły na żółto). Jak się nazywa Yamaha w stylu cafe racer? Konstruktor ochrzcił ją prostym mianem „Clutch” (sprzęgło).

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie