Peugeot dołączył do ekskluzywnego klubu producentów aut typu hothatch. Jednak nie poprzestał na tym - poszedł krok dalej i zaproponował dwie wersje nadwozia. Klasyczny pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi (w nomenklaturze Peugueota zwane SW). W stosunku do zwykłych wersji, w GT obniżono zawieszenie (z przodu o 7 mm, a z tyłu o 10 mm) Obydwa nadwozia nowego 308 GT w cieszą oko i obiecują sporo frajdy z jazdy.
Peugeota 308 GT będą napędzać dwa silniki. Pierwszy to 205-konny, turbodoładowany "benzyniak" o pojemności 1.6 litra. Z tym silnikiem 308 GT osiąga "setkę" w ciągu 7,5 s z do6-biegową manualną skrzynią biegów. Drugi dostępny silniki to dwulitrowy diesel o mocy 180 KM. Ta jednostka dysponuje 400 Nm momentu obrotowego, który ciągnie już od samego "dołu" - bo już od 2000 obr./min i przyśpiesza od zera do setki w 8,4 s! Do tego silnika zaprojektowano nową automatyczną 6-stopniową skrzynię EAT6. Zastosowano w niej technologię Quickshift, która pozwala na szybką zmianę biegów. Obydwa silniki według zapewnień producenta nie są zbyt paliwożerne. Benzynowy 1.6 THP z oszczędzającym paliwo systemem Stop&Start zadowoli się średnio 5,6 litra paliwa na "setkę" Diesel BlueHDI 180 potrzebuje jeszcze mniej, bo zaledwie 4 l/100km. Przy mocy prawie dwustu koni to świetny wynik!
Wersja GT ma także dopracowane wnętrze. Peugeot i-Cockpit z dobrze rozmieszczonymi, czytelnymi instrumentami uzupełnia duży ekran dotykowy z nowym interfejsem Redline utrzymanym w czerwono-czarnej tonacji. Peugeota wyposażono też w kierownicę z regulacją wysokości i wysunięcia, która pozwala dopasować jej pozycję do wzrostu i upodobań kierowcy. Uwagę zwraca wykończenie kabiny. Dobrej jakości skóra ekologiczna połączona z alkantarą wygląda solidnie i estetycznie. Dla wymagających dostępne wykończenie w skórze Club Nappa. 308 GT wyróżnia się też barwą nadwozia. Tylko dla tej wersji zarezerwowany jest kolor Magnetic Blue. Także specjalnie dla GT zaprojektowano 18 -calowe dwukolorowe felgi Diamant z rowkowanymi ramionami i frezowaną powierzchnią.
Wprawdzie "trzystaósemka" zadebiutowała już w 2013 roku podczas Motor Show we Frankfurcie, ale dopiero jako GT może pokazać swoje możliwości. Patrząc na osiągi 308 GT i jego rozsądny apetyt na paliwo Peugeot może być hitem sezonu. O tym przekonamy się już w marcu, kiedy GT trafi do polskich salonów Peugeota. Niestety w Polsce będzie dostępna tylko wersja z silnikiem benzynowym i manualną skrzynią biegów. Na szczęście pozostanie wybór pomiędzy obu wersjami nadwozia - hatchback lub SW. Już można składać zamówienia na 308 GT.