Polo R WRC drugiej generacji

318 koni w jednym, ale jednak małym WRC. Jest nieźle.
Polo R WRC drugiej generacji
zdjęcie: VW
16.01.2015
Rafał Jemielita

Coraz lepsze piszą te komunikaty! Patrzcie jak konkretnie VW informuje o swojej nowości: -

W Autostadt w Wolfsburgu Volkswagen zaprezentował Polo R WRC w w udoskonalonej technicznie i wizualnie postaci. Z nowym samochodem w nowych barwach załogi fabryczne z Wolfsburga będą po raz kolejny bronić tytułów rajdowych mistrzów świata WRC. Od chwili debiutu w WRC, w 2013 roku, Volkswagen zdobył tytuły mistrzowskie w dwóch najważniejszych klasyfikacjach – producentów i kierowców. Jeżeli chodzi o skład załóg rajdowych Volkswagenów Polo R WRC, marka stawia na ciągłość. 22 stycznia, w legendarnym Rajdzie Monte Carlo, barwy Volkswagena na odcinkach specjalnych będą reprezentować podwójni mistrzowie świata – Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) oraz ich koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) i Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N).

zdjęcie: VW

Co to znaczy "druga generacja Polo WRC"? „Nowe Polo R WRC zostało znacznie udoskonalone wewnątrz i na zewnątrz” – poinformował dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu marki ds. rozwoju technicznego. „Samochód nie tylko wygląda teraz bardziej dynamicznie i sportowo. Także pod maską nasi inżynierowie wprowadzili nowości techniczne i starannie udoskonalili wiele detali auta, odnoszącego od dwóch lat sukcesy. Najważniejszym celem inżynierów była poprawa efektywności, niezawodności i osiągów. Wprost nie możemy się doczekać, kiedy będziemy mogli zobaczyć nowe Polo R WRC w Rajdzie Monte Carlo i w dwunastu pozostałych rajdach na czterech kontynentach”.

zdjęcie: VW

Nowy jest wygląd VW. Podstawowy biały kolor nadwozia ustąpił miejsca granatowi. Przód auta jest granatowy, tył – z nowym spojlerem – biały. Przejście od granatowego do białego koloru jest wykonane w formie białych i niebieskich pasów. Na nadwoziu umieszczone są logo najważniejszych partnerów Volkswagena w Rajdowych MŚ – Red Bulla, Castrola, Volkswagen Financial Services oraz producentów –  opon (Michelin), zawieszenia i sprzęgła (ZF Sachs) oraz akcesoriów (OMP). 

zdjęcie: VW

Pod maską inżynierowie Volkswagena wprowadzili wiele nowatorskich rozwiązań. Największą nowością jest hydrauliczne sterowanie zmianą biegów, obsługiwane łopatką umieszczoną na kolumnie kierownicy. Ponadto, trzy czwarte podzespołów – nadwozia, silnika, zawieszenia, układu napędowego i elementów aerodynamicznych zoptymalizowano zgodnie z zasadą „prostsze, lżejsze, stabilniejsze”. Zaczynają już za kilka dni. Chyba się będzie działo. 

zdjęcie: VW

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie