Najciekawsze oferty kupna/sprzedaży samochodów można znaleźć na stronach trzech domów aukcyjnych specjalizujących się w sprzedaży pojazdów: Bohnams, RM Auctions i Gooding & Co.
Co roku odbywa się kilkanaście aukcji, na których spotykają się najbogatsi kolekcjonerzy samochodów z całego świat, poszukujący okazów, które zostana ozdobą ich kolekcji. W tym roku w pierwszej 10 samochodów, które na aukcjach osiągnęły najwyższe ceny jest aż 9 Ferrari.
Zestawienie zamyka Ford GT40 z 1964 roku, który na wiosennej aukcji zorganizowanej w Houston osiągnął cenę 7 milionów dolarów. To niewiele w porównaniu z najdroższymi egzemplarzami z tej listy. Oto podium tego zestawienia.
3 miejsce przypadło wspaniałemu egzemplarzowi Ferrari 250 GT California SWB Spyder, za które to nabywca zapłacił 15 180 000 dolarów. Samochód jest tym bardziej wyjątkowy, że to jeden z 37 egzemplarzy tego modelu w którym zastosowano przezroczystą osłonę przednich lamp. Za coś tak wyjątkowego fani klasycznych Ferrar są w stanie zapłacić każde pieniądze.
Aż na 26 400 000 dolarów wyceniono Ferrari 275 GTB/C Speciale coupe z 1964 roku. To jeden z 3 egzemplarzy, który powstał. Jego aluminiowa karoseria została wykonanana w Carrozzeria Scaglietti-firmie, która przez wiele lat budowała prototypy dla Ferrari. Sprzedany na aukcji egzemplarz, mimo swojej wyjątkowości, był wykorzystywany przez pierwszego właściciela do jazdy na co dzień.
Samochodem, za który w 2014 roku wylicytowano najwyższą kwotę jest niesamowite Ferrari 250 GTO Coupe z 1962 roku. Samochód w 1962 roku dowiózł swojego kierowcę na 2 miejsce w samochodowym wyścigu Tour de France.W 1965 roku samochód trafił w ręce Fabrizio Violati-jednego z najbardziej znanych kolekcjonerów Ferrari. Samochód zmienił właściciela dopiero teraz-gdy słynny wielbiciel samochodów z koniem na masce zmarł rodzina postanowiła wystawić na sprzedaż ten niesamowity samochód. Nowy nabywca zapłacił za 250 GTO 38 115 000 dolarów czyli prawie 135 milionów złotych! Oznacza to, że osoba zarabiająca tzw. średnią krajową (czyli według danych Głównego Urzędu Statystycznego 4005 złotych) musiała by pracować prawie 2811 lat, żeby kupić takie auto.