Najważniejszą z wprowadzonych zmian jest nowa punktacja, identyczna jak ta obowiązująca w Mistrzostwach Świata. Kierowcy za poszczególne miejsca zajęte na mecie rajdu zdobędą 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 punktów. Dodatkowo-i to też zasada zaadoptowana z Rajdowych Mistrzostw Świata-ostatni odcinek specjalny rajdu będzie to tak zwany Power Stage, którego zwycięzcy otrzymają dodatkowe punkty (3-2-1).
W klasyfikacji generalnej sezonu brane będa pod uwagę po 3 najwyżej punktowane rajdy z każdej połowy sezonu.
Długość odcinków sepcjalnych podczas rajdu wynosić musi przynajmniej 135 km.
Polski związek Motorowy wprowadził tez nowy podział na klasy:
- klasa 2 (S2000-Rally 1.6T, S2000-Rally 2.0 i grupa R5)
- klasa 2N (grupa N pow. 2000 cm3)
- klasa RGT
- klasa 3 (grupa A od 1.6 do 2.0, S1600, R2C, R3C, R3D i R3T)
- klasa 4 (grupa A od 1.4 do 1.6, R2B i Kit Cary
- klasa 4N (grupa N od 1.6 do 2.0)
- klasa 5 (grupa A do 1.4, grupa N do 1.6, R1A/B)
Na przyszłorocznej rajdowej liście priorytetowej PZM widnieje dziesięciu kierowców. Będa oni mieli przywilej wyruszania na trasę wcześniej. Ci zawodnicy to: Wojciech Chuchała, Grzegorz Grzyb, Łukasz Habaj, Kajetan Kajetanowicz, Tomasz Kasperczyk, Robert Kubica, Tomasz Kuchar, Maciej Oleksowicz, Maciej Rzeźnik i Michał Sołowow. W przypadku Michała Sołowowa priorytet dotyczy wyłącznie rajdów poza granicami Polski.
W kalendarzu widnieje 8 rund. Trzy z nich (Karkonoski, Reszowski, Arłamów) zostaną rozegrane w systemie środa-sobota., pozostałe imprezy: czwartek-niedziela.