Hybrydowe Volvo XC90, garść szczegółów

Volvo ujawniło szczegóły dotyczące hybrydowej wersji swojego nowego crossovera
Hybrydowe Volvo XC90, garść szczegółów
Nowe hybrydowe XC90, będzie można wstępnie naładować z gniazdka elektrycznego. Zdj. Volvo
08.12.2014

T8- bo tak będzie się nazywała nowa jednostka, powstała z połączenia najmocniejszej wersji znanego już nam silnika serii Drive-E. Dwulitrowy rzędowy motor będzie osiągał 318 KM mocy i 400Nm momentu obrotowego. Wspomagany będzie przez silnik elektryczny o 80 KM i 240Nm. To daje sumarycznie 400KM i 640Nm, przenoszonych na wszystkie cztery koła.

Emisja CO2 jest oceniana na 49g.km, a najniższe zużycie paliwa to ok 2,5 litra na 100km. Pierwsze 100 kmh XC90 T8 ma osiągnąć w 5,9 sekundy, co jest wynikiem bardzo dobrym jak na sporych rozmiarów SUVa.

 

Kierowca będzie miał do wyboru pięć trybów jazdy. Domyślnym będzie hybryda pozwalający na idealny udział obu silników w napędzie samochodu, aby osiągać jak najniższe spalanie zależnie od warunków. Samochód będzie mógł jeździć wyłącznie w trybie elektrycznym. Ma pozwolić na przejechanie do 40km używając jedynie energii zgromadzonej w wysokonapięciowych akumulatorach. Tryb mocy wykorzysta obie jednostki napędowe aby osiągnąć jak największą prędkość i przyspieszenie. Tryb AWD załączy nam z kolei stały napęd na cztery koła. Ponadto pozostaje tryb „save”, dzięki któremu będzie można „zapisać stan naładowania baterii”, aby zgromadzonej w niej energii użyć w późniejszym czasie.

 

Nie mniej ważnym elementem systemu jest 8 biegowa automatyczna skrzynia i rozrusznik CISG. Zamontowany pomiędzy wałem korbowym a skrzynią biegów, oprócz uruchamiania silnika będzie miał jeszcze inne funkcje. Będzie ładował akumulatory i wspomagał silnik elektryczny, dorzucając do puli dodatkowe 150 Nm, w razie potrzeby.

 

Polecane wideo

Wreszcie nadjechał! Nowe Volvo XC90
Wreszcie nadjechał! Nowe Volvo XC90 - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie