Yamaha Tricity - nowy pomysł na skuter

Yamaha na nowo definiuje miejskie skutery
Yamaha Tricity - nowy pomysł na skuter
04.04.2014
Michał Trzcionkowski

Jednoślady są najlepszym sposobem na zatłoczone centra miast. Odpada stanie w korkach i szukanie miejsca do porzucenia pojazdu, nie wspominając o tym, że strefa płatnego parkowania nas po prostu nie dotyczy.

Idealny środek transportu na dojazdy do pracy? Prawie.

Wystarczy, że spadnie deszcz, żeby skutecznie uprzykrzyć nam jazdę na motocyklu czy skuterze. Oprócz tego śliska nawierzchnia oznacza, że łatwiej wpaść w poślizg. W aucie to zazwyczaj nic groźnego. Dla motocyklisty taki poślizg to zwykle twarde lądowanie na asfalcie. 

Yamaha twierdzi, że jest grupa "kierowców jednośladów, którzy są zainteresowani zwiększonym poziomem stabilności i pewności podczas jazdy, kojarzonym z nową, trzykołową koncepcją." To właśnie dla nich (jak i dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z prawem jazdy kategorii A) stworzono najnowszy koncept skutera - Yamaha Tricity.

Leaning Multi Wheel

Tricity ma dwa koła z przodu i jedno z tyłu. Przednie koła prowadzone są przez mechanizm Leaning Multi Wheel. Brzmi dumnie, a w praktyce oznacza, że wchodząc w zakręt LMW pozwala dwóm przednim kołom na równoległe nachylenie. W trakcie nachylania ich rozstaw pozostaje niemalże taki sam, co zapewnia naturalne i intuicyjne pokonywanie zakrętów.

Dodatkową zaletą jest niezależne zawieszenie przednich kół, pozwalające w pełni komfortowo pokonywać nierówności.

Za napęd służy 4-suwowy silnik o pojemności 125 cc połączony z bezstopniową przekładnią CVT.

 

 

 

 

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie