Porsche Cayenne GTS z nowym silnikiem zadebiutuje na targach motoryzacyjnych w Los Angeles
/img2.autostuff.pl/a/14/46/orsche-cayenne-gts-z-nowym-silnikiem-zadebiutuje-na-targach-motoryzacyjnych-w-los-angeles_5460b8ed.jpeg)
Określany przez niemieckiego producenta jako “usportowiony model” cayenne GTS wyposażony jest w pakiet Sport Design, który zawiera powiększone nadkola i koła oraz listwy progowe. Samochód otrzymał również przyciemnione oświetlenie , jego prześwit zmniejszył się o prawie 2,5 centymetra. Dodatkowo w nowy Cayenne GTS można znaleźć sportowy układ wydechowy, wyczynowy układ hamulcowy oraz autorski system aktywnego zawieszenia Porsche (PASM).
Zmiany dotyczące wnętrza nie są zbyt szerokie jednakże, wersja GTS otrzymała sportowe siedzenia, które mogą być pokryte zarówno Alcantarą jak i skórą, a na ich zagłówkach znajduje się wytłoczone oznaczenie modelu „GTS”.
Moc na koła płynie z silnika twin-turbo V6 o pojemności 3.6 litra, który generuje 440 KM i 600 Nm, co jest wzrostem o 20 KM i 85 Nm w stosunku do wolnossącej jednostki, która poprzednio na pędzała model GTS. Dzięki dodatkowej mocy SUV Porsche przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy, a z opcjonalnym pakietem Chrono Sport w 5,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 262 km/h.
Poza modelem GTS Porsche zaprezentuje także bazową wersję Cayenne. Wyposażona jest również w benzynowy silnik V6 o pojemności skokowej 3.6 litra, jednak nie korzysta on z wspomagania turbosprężarek, pozostając wolnossącą konstrukcją. W takie konfiguracji silnik legitymuje się mocą 300 KM. Bazowe Cayenne przyspiesza od 0 do 100 km/h 7,7 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 230 km/h. Model ten wyposażony jest również w system start/stop pozwalający zaoszczędził 0,7 litra paliwa na każde przejechane 100 kilometrów.
Oba modele wejdą do sprzedaży w lutym 2015 roku, a ich ceny w Niemczech wyniosą 65,427 Euro za model podstawowy i 98,152 Euro za model GTS.