Włoski flagowiec w nowej odsłonie

Co prawda pogoda nie sprzyja jeździe na jednośladach, ale zimowy czas to dobry moment, aby przygotować się do zbliżającego się sezonu. Jedni “odkurzą” swoje maszyny, z kolei niektórzy cały czas poszukują - jeśli lubimy duże emocje z propozycją przychodzą Włosi.
Włoski flagowiec w nowej odsłonie
materiały prasowe
20.01.2021
Kamil Nowicki - Redaktor prowadzący AutoStuff.pl

Wśród ścigaczy to Aprilia RSV4 przez dobre 10 lat nie wprowadziła żadnych większych zmian, więc na tle konkurencji pod tym względem jest prawdziwym rekordzistą. Chociaż warto tutaj podkreślić, że wspomniany model ma jedną z najlepszych konstrukcji w klasie superbike. Przypomnijmy, że pochodzi ona z 2009 roku.

Aprilia RSV4 przygotowana na nowy sezon przeszła ciekawe zmiany stylistyczne. Stylistyka inspirowana jest modelem RS 660. Jak podkreśla producent, kształty motocykla modelowane były w tunelu aerodynamicznym, tak aby zapewnić niski współczynnik oporu powietrza, co znacznie poprawia osiągi przy dużych prędkościach, a dzięki konstrukcji skrzydeł aerodynamicznych poprawia również siłę docisku. Niestety Aprilia nie informuje nas o ile wzrósł wspomniany docisk.

Nowością są winglety, które zostały wbudowane w owiewki. To rozwiązanie optymalizuje stabilność przy dużych prędkościach i jednocześnie poprawia chłodzenie silnika. Charakterystycznym elementem modelu oraz innych sportowych motocykli Aprilia jest potrójny przedni reflektor LED ze światłami DR z funkcją doświetlania zakrętów poprawiającą widoczność. Aprilia RSV4 po zmianach zyskała również nowy zbiornik paliwa oraz ulepszone siedzisko.

Według zapewnień włoskiego producenta, dzięki nowym przełącznikom do sterowania elektroniką,
obsługa ma być zdecydowanie prostsza. Dodatkowo powiększono ekran, który wyświetla najważniejsze dane. Aprilia RSV4 będzie oferować sześć trybów jazdy, trzy na tor (w tym dwa z możliwością pełnej konfiguracji) oraz trzy na drogę (w tym jeden w pełni konfigurowalny).

Jednostkę V4 zwiększono z 1077cm3 do 1099cm3, dzięki temu generuje ona teraz 217 KM.
Modernizacje objęły również układ wydechowy, a w standardzie otrzymamy półaktywny układ zawieszenia Ohlins Smart EC 2.0 oraz zaciski hamulcowe Brembo Stylema. Dostępne będą dwie wersje: podstawowa RSV4 (tylko w kolorze Dark Losail) oraz RSV4 Factory (w dwóch malowaniach: Aprilia Black i Lava Red). Producent jeszcze nie podał dokładne cennika za odświeżony model RSV4, ale prawdopodobnie będzie trzeba przygotować sumą w okolicach 100 tys. zł.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie