Honda GL1800 Gold Wing 2021 - jeszcze bardziej komfortowa
/img2.autostuff.pl/a/21/1/flagowiec-hondy-wjezdza-w-jeszcze-lepszej-formie-w-2021-rok_12.jpeg)
Honda zaprezentowała swojego flagowca wśród motocykli turystycznych, czyli Hondę GL1800 Gold Wing, która została przygotowana na 2021 rok. Z zewnątrz jednoślad przeszedł delikatne zmiany jak m.in. nowe opcje kolorystyczne. Największe udoskonalenia wykonano w mechanice i elektronice Gold Winga.
Przede wszystkim użyto nowego silnika typu bokser o sześciu cylindrach. 24-zaworowa jednostka o pojemności 1833 cm3 generuje 126 KM przy 5 500 obr/min, z kolei maksymalny moment obrotowy wynosi 170 Nm przy 4 500 obr/min. Standardowo moc jest przekazywana na tylne koło za pomocą 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów. W opcji będzie możliwość zamówienia dwusprzęgłowego “automatu”, który znacznie umili dłuższą jazdę.
Kierujący będzie miał do wyboru cztery tryby jazdy - Tour odpowiedzialny za połączenie komfortu i mocy, w Sport wyostrzy się reakcja na manetkę. Z kolei tryb Econ pozwoli zminimalizować zużycie paliwa, Rain zapewni bezpieczne poruszanie się po śliskiej nawierzchni.
W nowej Hondzie GL1800 Gold Wing nie zabrakło licznych udogodnień dla kierującego. Do dyspozycji będzie 7-calowy ekran TFT, nawigacja z żyrokompasem, aplikacje Apple CarPlay i Android Auto, elektrycznie regulowana szyba czy system bezkluczykowy Smart Key. Dodatkowo całe oświetlenie będzie wykonane w technologii LED łącznie z kierunkowskazami z automatycznym wyłączaniem.
Standardowe kufry boczne mają pojemność 60 litrów, co powinno wystarczyć na 2-3-dniową wycieczkę poza miasto. Dzięki inteligentnemu kluczykowi, zamki kufrów odblokowywane są poprzez naciśnięcie przycisku. Z kolei pojemność zbiornika paliwa wynosi 21 litrów. Honda deklaruje średnie spalanie na poziomie 5,5 litra na 100 km.
Na nową Hondę GL1800 Gold Wing musimy przygotować minimalnie lekko ponad 142 tys. zł.