Z zewnątrz Tridenta 660 na rok modelowy 2021 poznamy po 5-ramiennych obręczach ze stopów aluminium oraz po 14-litrowym zbiorniku paliwa z wycięciami na kolana. Do napędu posłuży, zupełnie nowy trzycylindrowy silnik o pojemności 660 cm3 został zaprojektowany z myślą o maksymalnej funkcjonalności na co dzień.
Jednostka będzie generować 81 KM przy 10 250 obr./min i zapewni 64 Nm obrotowego przy 6 250 obr./min. Na model będą mogli zdecydować się również posiadacze prawa jazdy kat. A2. Głównie za sprawą specjalnego zestawu akcesoriów, który dostosuje model Trident 660 do wymagań tej kategorii. W ten sposób moc będzie ograniczona do 47,8 KM, a moment obrotowy spadnie do poziomu 51 Nm.
Triumph Trident 660 dostał układ wydechowy ze stylowym tłumikiem. Takie połączenie ma zapewnić głęboki i wyrazisty dźwięk. Do przeniesienia napędu posłuży zmodyfikowana skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Co więcej, wzmocnione sprzęgło “Slip & assist” Tridenta 660 wraz z nową dźwignią, ma spowodować, że jazda stanie się bardziej relaksująca.
Pozycja za kierownicą Tridenta 660 ma być wygodna i wyprostowana. Z kolei wąska sylwetka i nisko umieszczone siodło (805 mm) umożliwią wygodną i bezpieczną eksploatację nawet niższym motocyklistom.
Nad komfortem czuwać będzie przedni widelec USD o skoku 120 mm, z tyłu zdecydowano się na monoshock z regulacją napięcia wstępnego. W kwestii bezpieczeństwa producent użył hamulców firmy Nissin z pokaźnymi tarczami hamulcowymi, a trakcję i prowadzenie zapewnią opony Michelin Road 5. Z płynami Trident 660 ma ważyć 189 kilogramów.
Triumph Trident 660 zadebiutuje w salonach pod koniec stycznia 2021 roku. Na zakup przygotujmy minimum 35 100 złotych.