Audi nagrodzone za reklamy napędu quattro

W zeszłym tygodniu rozdano nagrody Effie Awards, premiujące najlepsze i najskuteczniejsze kampanie reklamowe. W tym roku zwyciężyło Audi za kampanię reklamową napędu quattro
Audi nagrodzone za reklamy napędu quattro
09.06.2014

Między narodowe nagrody Effie są przyznawane od 1968 roku, za  najlepsze pomysły marketingowe. Audi odbierając nagrodę tegorocznej edycji, stało się pierwszą niemiecką firmą, która dostąpiła tego zaszczytu. Firma z Ingolstadt wprowadziła kampanię reklamową pt "Land of quattro" zimą 2012 roku. Początkowo tylko w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Rosji, potem rozszerzoną ją na 28 kolejnych państw. Spoty reklamowe czy reklamy drukowane zależnie od kraju miały inną wersję, które miały jedne wspólny wydźwięk: każdy kraj, każde warunki, każda pogoda są idealne dla napędu quattro. Skuteczność kampanii niech zobrazuje fakt, że w 2013 roku Audi sprzedało najwięcej aut z napędem 4x4 niż jakakolwiek inna marka segmentu, a 44% klientów Audi wybrało wozy ze znaczkiem "quattro".

 

 

Oprócz tego niemiecki koncern został nagrodzony również za kampanię wspierającą debiut Audi A3 sportback. Bardzo ciekawy spot, także wspierany przez reklamy drukowane został uznany za jeden z pięciu, które okazały się efektywne i znacząco wpłynęły na sukces firmy. Film reklamowy, w którym wykorzystano piosenkę "Harder, Better, Faster, Stronger " słynnego francuskiego duetu Daft Punk, powstał we współpracy z agencją thjnk z Hamburga i z reżyserem Samem Brownem. Chociaż sam unikam reklam jak ognia, co jest trudne w obecnej rzeczywistości, potrafię docenić błyskotliwy pomysł, a takim jest właśnie poniższy film. Przez 45 sekund pokazano w ciekawy sposób najważniejsze zalety nowego A3, w dodatku w rytm świetnej muzyki. Cóż, widać jestem targetem tej reklamy.

 

 

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie