Pod maską trzydrziowej meganki nadal znajdziemy ten sam, dwulitrowy silnik. Jednak po ostatnich zabiegach jego moc wzrosłą do 275 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 360 Nm i jest dostępny w przedziale 3000-5000 obr./min. Pełna nazwa odświeżonego modelu to Renault Megane R.S. 275 Trophy.
Auto może być wyposażone w układ wydechowy wykonany z tytanu i stworzony we współpracy z firmą Akrapovic. Dzięki zastosowaniu ultralekkiego materiału udało się zmniejszyć masę auta, a dźwięk silnik stał się przyjemniejszy.
Kolejne zmiany dotyczą zawieszenia. Opcjonalnie dostępne będą regulowane amortyzatory „Öhlins Road&Track”.
Przednie, kubełkowe fotele sygnowane znaczkami Recaro zostały wykończone skórzaną tapicerką łączoną alcantarą. Smaczku dodają czerwona przeszycia. Taki sam czerwony akcent pojawia się na małej, sportowej kierownicy również wykończonej alcantarą.