Motocykl Yamahy i LowRide: odkurzanie lat 80.

Yard Built to projekt, który przybliża historię, nadając jej odrobinę teraźniejszości. Wpisuje się genialnie w odradzającą się modę na customowe motocykle.
Motocykl Yamahy i LowRide: odkurzanie lat 80.
Na co dzień (na ulicę) i do wzbudzania zazdrości (w salonie). Zdjęcie: Yamaha
06.05.2014

Mówimy stanowcze nie seryjnym modelom, dość uogólniania, nadszedł czas pełnej personalizacji! Ile to razy przymierzając się do kolejnego motocykla bądź samochodu, dochodziliśmy do wniosku, że generalnie pozycja za kierownicą jest super, ale fajnie jakby manetki były węższe, lusterka mniejsze, a kanapa szersza? Wszędzie byśmy coś zmieniali. Dlatego właśnie customowe motocykle cieszą się coraz większą popularnością. Za oceanem często wykorzystywane w celach marketingowych, na premiery filmów lub produktów, w Europie tworzone we współpracy z największymi producentami motocykli.

Projekt Yard Built to pomysł Yamahy na tworzenie motocykli customowych w oparciu o segment Sport Heritage. Najnowsze „dziecko” Yard Built to replika legendarnej Yamahy FZ750. Za projekt odpowiada włoski magazyn LowRide. Jako bazę do przeróbek wykorzystano Yamahę XV950. Redaktor naczelny „LowRide” Giuseppe Roncena wybór stylu nowej Yamahu uzasadniał hołdem dla pragmatyzmu z odrobiną nostalgii za latami 80.

 

Nowy, ale jak stary - lajk! Zdjęcie: Yamaha

 

Lider projektu XV950 Pure Sports Danilo Seclì: -Naprawdę uwielbiamy radykalne off-roadowe interpretacje, jednak tym razem bardziej zależało nam na tym, aby zrobić coś więcej poza wywołaniem wspaniałego wrażenia. Nasze dzieło zostało drobiazgowo zaprojektowane w każdym szczególe i zbudowane na potrzeby najlepszych pokazów motocykli typu custom. Chcieliśmy także, aby nasz model umożliwiał kierowcy zabranie pasażera np. podczas jazdy na zlot. Chcieliśmy pokazać pomysły, które mogłyby zostać z łatwością skopiowane i mamy nadzieję, że Yard Built XV950 Pure Sports zainspiruje ludzi w świecie motocykli typu custom do wypróbowania nowych możliwości. Niezwykła historia Yamahy stanowiła dla nas niewyczerpane źródło inspiracji – spośród najbardziej symbolicznych modeli Yamahy wybraliśmy legendarny FZ750 jako ten, który jest najbardziej wartościowym reprezentantem całej epoki.

Każdy może sobie wyobrazić swojego idealnego street racera, włoski wygląda dokładnie jak należy: „Pure Sports” jest unikalny, sportowy, ale nie ekstremalny. Każdy może jeździć tym motocyklem i go docenić. 

Kto następny przerobi Yamahę? Zdjęcie: Yamaha

 

To już czwarta maszyna wybudowana w ramach projektu Yard Built. Na mediolańskiej wystawie motocykli EICMA 2013 zaprezentowano wcześniej trzy modele projektowane według tej samej filozofii - budowali je wybrani reprezentanci świata modyfikacji motocykli, zawsze w oparciu o nowe motocykle Yamaha z segmentu Sport Heritage. Deus Ex Machina stworzył ponadczasowy Yard Built XJR1300 Eau Rouge w stylu endurance. Duńczycy z Wrenchmonkees natychmiast zaczęli pracę nad interpretacją nowej Yamahy SR400, tworząc swój Yard Built SR400 GibbonSlap, a SR400 B.S.R. został zbudowany w Japonii.

 

Mocna strona nowego motocykla - bez problemu da się kupić części zapasowe. Zdjęcie: Yamaha

 

Nie ma więc drodzy Panowie na co czekać. Wyciągamy nasze stare Jawy z garażu, dłuto i młotek w rękę. Sezon na tworzenie prawdziwych dzieł sztuki uważamy za otwarty.

 

Kamil Fedorowicz

 

 

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie