Jeszcze kilkanaście lat temu rynek motoryzacyjny w Chinach praktycznie nie istniał. Jednak wzrost znaczenia gospodarczego sprawił, że państwo środka stało się najpoważniejszym graczem na rynku motoryzacyjnym. Chociaż większość z ponad 1,3 miliarda mieszkańców Chin prawdopodobnie nigdy nie wsiądzie do samochodu to grupa, którą stać na własne cztery kółka jest olbrzymia. I spora jej część to ludzie bardzo bogaci. Opublikowany w 2013 roku raport dotyczący branży motoryzacyjnej na świecie nie pozostawia złudzeń. Chiny w ostatnim czasie stały się najbardziej atrakcyjnym rynkiem dla koncernów samochodowych.
Każdego roku na świecie sprzedawanych jest 83 mln samochodów. Dwadzieście jeden z nich, czyli ponad ¼, sprzedawana jest w Chinach. Stany Zjednoczone, dierżące przez lata palmę pierszeństwa, pochłaniają obecnie jedynie 18 mln aut.
Chiny to również rynek z olbrzymimi perspektywami. Według prognoz, już w 2020 roku, zapotrzebowanie na nowe samochody ma na tym rynku osiągnąć poziom 40 mln. sztuk rocznie.
Nie dziwi więc, że wszystkie koncerny-duże i małe-robią wszystko, żeby zainteresować swoją ofertą chińczyków. Poniżej wybrane modele, które po raz pierwszy zostaną zaprezentowane właśnie podczas wystawy w Pekinie:
-Mercedes-Benz Concept Coupe SUV
-Mercedes-Benz C Long
-Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Black Bess
-Audi Q4 SUV Concept
-limitowana edycja BMW 740Li Horse Edition
-Lexus LF-NX SUV
-VW Golf R Evo