Reklama

Premiera nowego Volvo XC40

piątek 22.09.2017
Premiera nowego Volvo XC40 Fot. Volvo

Fani Volvo z niecierpliwością wyczekiwali na model XC40. Mniejszy brat XC60 i XC90 przejął od rodzeństwa nowoczesne technologie, ale nieco odróżnia się wyglądem. Na kilka miesięcy przed premierą XC40 styliści Volvo zapowiadali, że nie będzie to pomniejszony model XC60 i faktycznie różnice w obydwu autach są widoczne gołym okiem. Warto dodać, że prześwit SUV-a wynosi aż 21 cm, co ma niebagatelne znaczenie w codziennej walce z krawężnikami. Nowe Volvo będzie dostępne w różnych zestawieniach kolorystycznych, w tym z białym i czarnym dachem, a także z pakietem stylistycznym R-Design. Wnętrze jest podobne do tego z XC60, więc osoby obeznane z nowymi autami ze Szwecji poczują się jak w domu.

 

Volvo XC40 to pierwszy samochód zbudowany na nowej, skalowalnej płycie podłogowej CMA (Compact Modular Architecture). W przyszłości to podwozie posłuży jako baza wielu innym modelom marki, w tym także pierwszemu w pełni elektrycznemu Volvo. To właśnie dzięki tej platformie konstruktorom udało się uzyskać duży rozstaw osi (270 cm) przy długości nadwozia wynoszącej 442 cm. Szerokość samochodu wynosi 186 cm a wysokość 166 cm. Pojemność bagażnika wynosi 460 litrów. Początkowo najmniejszy SUV Volvo będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Momentum, R-Desing oraz Inscription. Od kwietnia przyszłego roku do oferty dołączy odmiana nazwana po prostu XC40 – z wyposażeniem podstawowym.

 

 

Nowe Volvo XC40 przejęło niektóre systemy bezpieczeństwa od większego rodzeństwa. Kompaktowy SUV seryjnie jest wyposażony w pakiet City Safety, który awaryjnie wyhamuje pojazd w przypadku wykrycia ryzyka nieuchronnej kolizji. Auto wykrywa inne pojazdy, pieszych, rowerzystów, a nawet duże zwierzęta. W określonych sytuacjach, system potrafi także zmienić tor jazdy auta, by uniknąć zderzenia. Za dopłatą XC40 może być wyposażone w funkcję Pilot Assist, umożliwiającą jazdę półautonomiczną z prędkością do 130 km/h na drogach szybkiego ruchu.

 

Nowe Volvo przez pierwszych kilka miesięcy będzie dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła z silnikiem wysokoprężnym D4 (190 KM) lub z jednostką benzynową T5 (247 KM). Pozostałe wersje silnikowe dołączą do oferty w kwietniu 2018 roku. Początkowo trzon oferty będą stanowić dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive-E, ale obok nich znajdzie się także nowa, trzycylindrowa jednostka benzynowa T3 o pojemności 1.5 litra i mocy 150 KM oferowana wyłącznie z napędem na przednie koła. Gamę motorów uzupełni odmiana T4 (197 KM) i D3 (150 KM).

 

Samochód trafi do polskich salonów w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Łukasz Kuźmiuk

Zobacz całą galerię

Premiera nowego Volvo XC40

Fot. Volvo następne

1/20

Reklama

Polecane wideo

Podobne artykuły

Zobacz również

Polecamy

Komentarze

Dodaj komentarz
Reklama

Najnowsze

Musisz przeczytać

Reklama