Lexus LS500h: japońska ekolimuzyna

Lexus LS500h: japońska ekolimuzyna
Lexus LS500h/fot. Lexus
09.03.2017
Łukasz Kuźmiuk

Samochodowy salon w Genewie jest miejscem światowego debiutu nowego Lexusa LS 500h – nowego flagowego sedana Lexusa z napędem hybrydowym.

 

LS 500h został zbudowany na nowej płycie podłogowej firmy Lexus Global Architecture – Luxury (GA-L), która zapewnia nisko położony środek ciężkości i optymalny rozkład masy. Na rynku europejskim wersje o wyższym poziomie wyposażenia będą standardowo miały zawieszenie pneumatyczne z układem elektronicznej zmiany charakterystyki zawieszenia (Adaptive Variable Suspension). Pakiet Lexus Safety System+ w modelu LS 500h zawiera dodatkowo nowe, zaawansowane układy bezpieczeństwa, do których m.in. należy pierwsza na świecie funkcja intuicyjnego wykrywania pieszych z aktywnym sterowaniem układem kierowniczym.

 

 

Sprawdź też: Lexus RC F GT3 na salonie w Genewie

 

Najwyższy poziom komfortu zapewniają przednie fotele i tylne siedzenia sterowane elektrycznie w wielu płaszczyznach z funkcjami podgrzewania, chłodzenia i masażu. Opcjonalnie dostępne jest również specjalny układ siedzeń tylnych, w którym znajduje się wysuwany podnóżkiem i który oferuje największą ilość miejsca na nogi wśród wszystkich generacji modelu LS. Warto zwrócić uwagę, że nowy LS 500h jest dłuższy niż obecny model o wydłużonym rozstawie osi LS 600h L. Rozstaw osi wydłużono z 3090 mm do 3125 mm.

 

Układ napędowy Lexusa LS 500h składa się z silnika benzynowego V6 Dual VVT-i o pojemności 3.5 litra oraz dwóch silników elektrycznych. Łącznie zestaw rozwija 354 KM, dzięki czemu możliwe jest przyspieszenie 0-100 km/h w 5,4 s. LS 500h będzie oferowany w dwóch wersjach – z napędem na tylne lub wszystkie koła. Hybrydowa limuzyna może poruszać się w trybie elektrycznym do prędkości 140 km/h.

Polecane wideo

Lexus LS500h: japońska ekolimuzyna
Lexus LS500h: japońska ekolimuzyna - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie