Suzuki o 15% w górę w 2016 roku

Suzuki o 15% w górę w 2016 roku
Fot. Suzuki
06.01.2017
Źródło/Foto: Mat. prasowe

Rok 2016 przyniósł znakomite wyniki sprzedaży Suzuki Motor Poland. Został osiągnięty wzrost sprzedaży samochodów sięgający 15%, czyli w 2016 sprzedano o 984 pojazdów więcej niż w roku poprzednim. W ubiegłym roku zarejestrowano łącznie 7695 aut Suzuki.

Suzuki stale poszerza i modernizuje swoją ofertę. W 2016 roku do gamy tej japońskiej marki dołączyły trzy nowe modele: miejskie Baleno, nowy crossover SX4 S-CROSS, a w grudniu kompaktowy SUV – Ignis. W ubiegłym roku najpopularniejszym modelem okazała się Vitara, której sprzedaż stanowi aż 38% całkowitej sprzedaży Suzuki w 2016 roku. Bardzo zbliżone wyniki sprzedaży modeli SX4 S-CROSS i Baleno (odpowiednio 20,6% i 20,9%) plasują je na drugim miejscu ex aequo.

 

Sprawdź też: Suzuki Ignis: pierwsza jazda

 

W 2015 roku Suzuki Motor Corporation ustanowiło plan „Suzuki Next 100”, który określa działania, jakie mają zostać podjęte w okresie dzielącym firmę od setnego jubileuszu w 2020 roku. W tych pięciu latach firma skoncentruje swoje działania na rozwoju oferty samochodów, począwszy od segmentu mini po segment C, a także modeli typu SUV, aby w ciągu 5 lat Suzuki zamierza wprowadzić aż 20 nowych modeli samochodów. Celem jest zwiększenie sprzedaży do 3,4 miliona sztuk w 2020 roku z poziomu 2,87 miliona sztuk, osiągniętego w 2014 roku.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie