Ile można zapamiętać w 60 sekund?

Nissan rzucił wyzwanie artyście Stephenowi Wiltshire’owi, który miał odtworzyć z pamięci sylwetkę nowej Micry
Ile można zapamiętać w 60 sekund?
Fot. Nissan
21.12.2016
Łukasz Kuźmiuk

Jedna minuta. Sześćdziesiąt sekund. Tak czy owak to bardzo niewiele czasu. Czy tyle wystarczyło światowej sławy rysownikowi Stephenowi Wiltshire’owi, aby dokładnie przestudiować wyrazistą sylwetkę nowego Nissana Micra — którego nigdy wcześniej nie widział — a następnie dokładnie ją narysować?

 

Stephen ma fotograficzną pamięć i słynie z ogromnych monochromatycznych szkiców wykonywanych piórem na papierze, przedstawiających zazwyczaj panoramy miast. Niezwykle szczegółowe rysunki powstają często po zaledwie kilkuminutowym przelocie helikopterem nad danym obszarem. Rysownik chętnie próbuje także nowych metod pracy. Firma Nissan zaproponowała mu narysowanie nowego modelu Micra za pomocą opracowanego przez Google narzędzia Tilt Brush. To innowacyjna aplikacja, umożliwiająca tworzenie trójwymiarowych rysunków w wirtualnej rzeczywistości z wykorzystaniem urządzenia HTC Vive VR.

 

Sprawdź też: 30 lat minęło: kultowy Nissan z rajdu Paryż-Dakar 1987 wrócił na Saharę

 

 

Tak powstało znakomite dzieło sztuki wizualnej, przedstawiające nowego hatchbacka. Samochód, który posłużył za model dla rysownika, miał jaskrawo pomarańczowy kolor (Energy Orange), który będzie prawdopodobnie jednym z najpopularniejszych wśród nabywców nowego hatchbacka. Stephen nie po raz pierwszy rysował samochód - oprócz architektury uwielbia on szkicować duże amerykańskie sedany z lat 50- i 60-tych.

 

Sprawdź też: Oto nowy Nissan Micra!

 

Pracownię, w której powstawał rysunek Nissana Micra, urządzono w nieużywanym magazynie w Londynie — rodzinnym mieście Stephena. Rysownik musiał zmierzyć się z podwójnym wyzwaniem. Po pierwsze, rysunek miał być trój-, a nie dwuwymiarowy; po drugie, miał przedstawiać model w pełnej skali, a nie w pomniejszeniu. Być może największą trudnością był fakt, że Stephen nigdy wcześniej nie posługiwał się wirtualną rzeczywistością. Jednak po krótkim zapoznaniu się z ręcznym sterowaniem i intuicyjnym interfejsem Tilt Brush nie było wątpliwości, że znalazł się w swoim żywiole.

Jean-Pierre Diernaz, wiceprezes ds. marketingu w Nissan Europe, powiedział: „Uważamy, że stylistyka nowej Micry łatwo zapada w pamięć. Aby to zakomunikować, poprosiliśmy Stephena o narysowanie samochodu za pomocą innowacyjnej aplikacji Tilt Brush opracowanej przez Google”.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie