Euro NCAP: pięć gwiazdek dla Audi A5 i dla Audi Q2

Nowe modele niemieckiego producenta zgarnęły maksymalne oceny
Euro NCAP: pięć gwiazdek dla Audi A5 i dla Audi Q2
Fot. Audi
06.12.2016
Źródło/Foto: Mat. prasowe

Nowe Audi A5 i nowe Audi Q2 otrzymały najwyższe oceny, pięć gwiazdek, w teście Euro NCAP. Dotyczy to zarówno bezpieczeństwa dorosłych i dzieci, ochrony pieszych, jak i innych systemów bezpieczeństwa.

 

Kategoria asystenta hamowania awaryjnego została wprowadzona do kryteriów oceny w roku 2016. W funkcję tą, będącą elementem systemu Audi pre sense front, standardowo wyposażone jest nowe Audi Q2. Czujniki asystenta analizują, czy na torze jazdy naszego samochodu znajdują się inne pojazdy lub piesi. Jeżeli grozi nam kolizja, system ostrzega kierowcę i w razie potrzeby automatycznie hamuje.

 

Sprawdź też: Nowe Audi A5: pierwsza jazda

 

Najwyższą w testach ocenę – pięć gwiazdek – otrzymały również nowe modele Audi A5 Coupé i A5 Sportback. Obie wersje serii A5 zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa dorosłych i dzieci oraz dobrą ochronę pieszych.

 

Standardowy w Audi A5 system ochrony bezpieczeństwa Audi pre sense city, pomaga uniknąć zderzenia. Jeśli pojazd porusza się z prędkością maksymalnie 85 km/h, system sprzężony z kamerą umieszczoną na przedniej szybie o zasięgu ok. 100 metrów skanuje drogę, rejestrując ruch innych pojazdów i pieszych. Gdy zidentyfikuje niebezpieczeństwo kolizji, ostrzega kierowcę uporządkowanym cyklem sygnałów o wzrastającej intensywności, a w razie potrzeby inicjuje pełne hamowanie. Przy prędkości do 40 km/h, system, w swoich granicach, pomaga całkowicie uniknąć wypadku. Przy prędkościach wyższych - do 85 km/h - ostrzeżenia oraz awaryjne hamowanie pomagają znacznie zniwelować impet, z którym dochodzi do zderzenia.

 

Sprawdź też: Audi Hungaria przekracza milionowy próg

 

Audi A5 poszczycić się może ponadto szeroką gamą innych systemów wsparcia kierowcy. Są to m.in. asystent omijania/wyprzedzania czy asystent skręcania. Asystent omijania/wyprzedzania wspomaga kierowcę podczas objeżdżania przeszkody, asystent skręcania nadzoruje ruch ze strony przeciwnej podczas skręcania w lewo przy niewielkiej prędkości. W sytuacji krytycznej, system jest w stanie całkowicie zatrzymać auto jeszcze przed wykonaniem manewru skrętu i w ten sposób zapobiec zderzeniu z pojazdem nadjeżdżającym z przeciwka.

 

Założona w 1997 r. organizacja Euro NCAP (New Car Assessment Programme), prowadzi testy zderzeniowe nowych modeli samochodów. Konsorcjum na bieżąco aktualizuje i zaostrza wymogi dotyczące bezpieczeństwa w warunkach zderzenia, odzwierciedlając w testach realne zagrożenia występujące na drogach.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie